Ydelser

sociale medier

Din virksomheds killer-content skal ikke være bænkevarmer på jeres website. Det skal have aktiv spilletid, så det bliver opdaget og viser, hvor meget det (og I) har at byde på. Pust liv i dit indhold på de sociale medier, og bad dig i opmærksomheds-skulderklap, engagerede kunder, øget webtrafik og varmere leads.

Hvad er sociale medier?

De sociale medier er mekka for hypermålrettet indhold, der gør dig i stand til at kommunikere direkte til et skræddersyet publikum – og dit publikum i stand til at kommunikere direkte med dig.

Sociale medier faciliterer nemlig social interaktion. Nogle virksomheder bruger sociale medier til at distribuere kampagne-budskaber eller til at skabe generel brand-opmærksomhed. Andre bruger sociale medier til at drive trafik til website eller generere leads via content offers så lækre, at målgruppen gerne betaler med deres mailadresse.

SoMe-aktiviteter bør imidlertid aldrig står alene, men bruges typisk som distributionsled i en mere overordnet indsats. Det kan fx være en inbound marketing-kampagne, en employer branding-indsats eller en kommunikationsstrategi.

Hvorfor skal du bruge sociale medier?

Din virksomheds skal ikke bare være på de sociale medier. I skal bruge de sociale medier!

I hvert fald hvis de sociale medier skal være en trafik-driver til jeres website, en leadgenerator til mail-flows eller et sted, hvor I kan skabe dialog med jeres målgruppe.

Det er altså ikke nok bare at slå et selvfedt opslag op i ny og næ.

Jeres indsats på de sociale medier skal være strategisk velovervejet, hvis I vil sikre jer, at indholdet kommer ud at leve i bevidstheden hos jeres målgrupper – i sync med øvrige marketingaktiviteter.

Hvis der derimod ikke er nogen, der bliver gjort opmærksom på al den viden, dine kolleger (eller du?) ligger inde med, bliver I verdens bedste hemmelige thought leader. Men den titel skaffer jer næppe kunder i biksen. Nej, der skal være en gennemarbejdet strategi bag indsatsen – så I sikrer, at indsatsen rent faktisk sætter positive aftryk på bundlinjen.

Virksomheder, der bruger SoMe som strategisk distributions- og dialogkanal, får typisk:

  • øget trafik til website
  • værdifulde leads
  • øget kendskabsgrad
  • styrket deres brandposition
  • positiv effekt på bundlinjen

LinkedIn. Facebook. Pinterest. Instagram. Twitter. Youtube. Snapchat. TikTik. Listen over SoMe-kanaler er efterhånden lang.

Supergrafik_Talebobbel-723x605

Hvordan går vi til opgaven?

Som kommunikationsbureau med digital distribution som et af vores fire kerneområder kan vi komme hele vejen rundt om din virksomheds indsats på sociale medier.

Er begreber som dark post, retargeting og lookalike audiences volapyk for dig, kan det være, du skal have hele SoMe-pakken. Hvis du derimod allerede har tjek på, hvordan du skaber opmærksomhed og konverterer leads på sociale medier, har du måske blot brug for hjælp til supplerende enkeltydelser.

Vi kan fx hjælpe med:

Analyse

Vi foretager relevante forudgående analyser, der danner grundlag for udvikling af en strategisk distributionsindsats:

Strategi

Vi udarbejder en konkret plan for SoMe-indsatsen, der er skræddersyet til din virksomheds behov, setup og budget, og som samtidig sørger for, at SoMe-indsatsen taler sammen med jeres øvrige marketing-aktiviteter. Strategien kan fx inkludere:

  • Mål
  • Kanal-mix
  • Målgrupper og segmentering
  • Budget
  • Kampagneperiode
  • Kampagnestruktur

Indhold

Vi udvikler budskaber og producerer indhold (både organisk og betalt):  

Opsætning

Vi gør indholdet og distributionskampagnen køreklar. Det kan betyde opsætning af:

  • Virksomhedsprofil
  • Annoncekonto
  • Målgrupper
  • Annoncer
  • Evt. integration med øvrige kampagner og systemer

Eksekvering

Vi skyder kampagnen i gang. Det kan fx indebære:

  • Post af organiske opslag
  • Annoncering
  • Community management
  • Monitorering af den samlede kampagne
  • Løbende annoncejustering

Måling

Vi følger kampagnen til dørs. Det kan fx indebære:

  • Løbende afrapportering og status (skriftligt og/eller mundtligt)
  • Afsluttende afrapportering
  • Web-statistik

Oplæring & sparring

Hvis du har brug for, at vi i stedet klæder dig på til selv at håndtere og løfte hele (eller dele af) din SoMe-indsats, tilbyder vi fx:

  • Rådgivning
  • Sidemandsoplæring og undervisning
  • Workshops & temadage
  • Udarbejdelse af skabeloner og guides