Ydelser

Inbound marketing og lead-generering med HubSpot

Er du klar til at gå fra masse-markedsføring og kold canvas til strategisk tiltrækning og opvarmning af relevante leads? Med HubSpot CRM og inbound marketing som metode kan din virksomhed løfte sit marketing-game til et nyt niveau med værdifuldt indhold, der tryller ukendte websidebesøgende om til købeklare leads – i deres tempo og på deres præmisser.  

Hvad er inbound marketing?

Inbound marketing er en metodik, hvor virksomheder sætter content marketing i system og omsætter værdifuldt indhold til konkrete leads. Det er en datadrevet tilgang til markedsføring og salg, der tiltrækker individer til dit brand og konverterer dem til loyale kunder. Inbound marketing afløser ikke content marketing som kommunikationsredskab/-trend/-hype.

Du kan sådan set sige, at content marketing er redskabet, og inbound marketing er strategien og planen.

Begrebet inbound marketing er oprindelig introduceret af HubSpot, som også leverer en af markedets mest populære platforme til inbound marketing og salg. 

Overvejer din virksomhed til at prøve inbound marketing med HubSpot CRM?
Så se vores startpakke her.

Hvorfor inbound marketing med HubSpot?

Leder du efter stjerneklare argumenter, der overbeviser chefen om, hvorfor du skal bruge krudt på din brandgode artikel- eller din genialos whitepaper-idé?

Formålet med en inbound marketing-kampagne er at sætte din virksomheds content marketing i system, så du kender det nøjagtige formål med dit indhold og sikrer, at du rammer den rigtige målgruppe – på rette tidspunkt, på rette sted.

inbound-proces PublicoEn inbound marketing-kampagne kan skabe fantastiske resultater, når først du har sat fut i jeres kanaler og peget dem i retning af det samme mål.

Virksomheder, der har taget inbound-metodikken til sig, opnår:  

  • transition fra traditionel push-marketing til lead-skabende kvalitetsindhold
  • positiv effekt på bundlinjen
  • et præcist billede af deres ideelle kundeprofil
  • forbedret samarbejde mellem salg og marketing, hvor alle arbejder mod fælles mål
  • bevægelse fra mavefornemmelser til datadrevet kampagnemåling
  • engagerede ambassadører, der læser, deler og anbefaler indholdet til deres netværk.

Inbound-metoden er dybt forankret i den måde, HubSpot har bygget sin platform op på. Så vær opmærksom på, at du ikke bare får et stykke software, når du vælger HubSpot. Du får også en fast model at køre dine marketingkampagner efter, som binder dine kanaler og konverteringer sammen med en klar logik.

Lidt mere om inbound marketing

Med inbound marketing er det slut med at lukke øjnene og skyde din virksomheds ydelser ud med spredehagl i håbet om at ramme alle dine ønskekunder.

It’s not gonna happen, anyway.

En inbound marketing-kampagne er en koncentreret indsats, der fokuserer alle dine marketingkanaler på ét tema. Ét budskab. Ét mål. Det begynder oftest med en e-bog, et whitepaper eller et andet stykke værdifuldt indhold, der er relevant for din målgruppe, og som du distribuerer via dine marketingkanaler.

Herefter puffer du dem nænsomt igennem de forskellige stadier af kunderejsen, så de bliver opvarmet fra lunkne prospects til glohede leads.

Kunderejsen 
Og vil du høre den gode nyhed?

Når du har investeret i en integreret CRM- og marketing automation-løsning som HubSpot, vil alt dit gode arbejde være understøttet med data. Din målgruppe efterlader nemlig cookie-krummer overalt på dit domæne, som indsamles og vises på deres stamkort i HubSpot CRM. På den måde lærer du din virksomheds idealkunder bedre at kende for hver dag, hvilket gør dig i stand til at målrette indhold, som vedkommende har vist interesse for.

Når kundens data fortæller, at han er klar til at købe, kan du finde grydelapperne frem og overlevere de brandvarme leads til salgsafdelingen. Nu er et marketing qualified lead (MQL) blevet til et sales qualified lead (SQL) 

50-70 % af købsbeslutningen er taget inden første kontakt til en B2B-virksomhed. Så gælder det altså om at være til stede under denne broderpart af kunderejsen.

Supergrafik_Lagkage-5000x5000-1

Hvordan går vi til inbound marketing?

Som HubSpot-certificeret partner og bureau med både content marketing og digital distribution på kompetence-paletten, kan vi i Publico komme hele vejen rundt om din inbound-indsats.

Hvor de fleste danske HubSpot-partnere går til HubSpot-platformen fra den tekniske side, har vi som content marketing-orienteret bureau et særligt fokus på, at jeres virksomhed løbende får produceret, struktureret og udgivet det indhold, som er hele benzinen i jeres lead-motor. Hvis jeres drift med content-arbejdet ikke fungerer, vil I nemlig opleve, at der kommer for få nye leads ind i jeres CRM-platform. 

Inbound Marketing-kampagne – fra A til Z

Er du helt grøn udi marketing automation, lead-generering og datadrevet content marketing, har du måske brug for en startpakke, der får jer godt i gang med HubSpot Marketing Hub. Hvis du allerede har tjek på konverteringsstier,  personas og SEO, har du måske blot brug for hjælp til enkeltdele af din inbound-strategi. Det er op til dig.

Vi kan fx hjælpe med:

Analyse

Vi kigger på din virksomheds webtrafik, kanaler, konverteringsstier og indholdsarkiv:

Workshop

Vi samler din virksomheds salgs- og marketingteam til en workshop, hvor vi på baggrund af analysen arbejder os frem til jeres idealkunder og deres sandsynlige rejse fra ukendt til kunde samt deres research-adfærd på denne rejse. Det indebærer fx:

Strategi

Vi samler alle indsigter i en rapport med præcise anbefalinger og en konkret plan for en pilotkampagne.

Uddannelse/kursus i HubSpot

Vi sender jeg godt på vej med uddannelse i brug af HubSpot-platformen for både nye og erfarne brugere:

  • Undervisning i inbound marketing som metoden og planlægning af inbound-kampagner
  • Kursus i HubSpot for marketing
  • Kursus i HubSpot for salg

Eksekvering

Vi udarbejder indhold til jeres kampagne og gør den klar til distribution på jeres digitale platforme. Det kan blandt andet indebære:

Distribution

Vi puster liv i kampagnen på alle relevante kanaler ved hjælp af e-mail og annoncering:

Måling

Endeligt hjælper vi med at måle på, hvordan kampagnen performer. Her snakker vi fx:

  • Løbende afrapportering
  • Web-statistik (Trafik, CTR m.v.)

Løbende support og sparring til jeres arbejde med HubSpot

Når I har indkøbt HubSpot-softwaren, sørger vi for, at I får fuldt udbytte af jeres CRM-platform - bl.a. med:

  • Klippekort på løbende HubSpot-support
  • Sparring på eller undervisning i avanceret brug af HubSpot - herunder lead-scroring, automation flows m.m.
  • Sparring på salgsafdelingens processer og HubSpots understøttelse af salgsarbejdet