
Hvad er en content plan
En content-plan er et taktisk værktøj i form af en praktisk oversigt over et halvt til et helt år. Eller en kvartalsplan hvis du udkommer med ræddi høj frekvens.
Content-planen er til for din virksomheds egen markedsføring. Helt konkret er det et dokument, som giver dig kontrol over dit indhold med planlægning og struktur. En oversigt over, hvornår du udkommer med hvad på hvilke kanaler.
Et samarbejdsværktøj
I mange praktiske sammenhænge er content-planen også et samarbejdsværktøj, som giver fælles overblik for samarbejdspartnere – både internt og med fx et bureau – hvor man koordinerer, hvad man selv løser internt, og hvad bureauet håndterer.
Et strategisk krydstjek
Content-planen hjælper med at holde styr på, at alle personaer får indhold. Brug den som et strategisk krydstjek af, at du over tid får kommunikeret med alle målgrupper – i alle stadier af salgscyklussen. Og kommer ud med alle de rigtige strategiske budskaber.