Produktside

I gang med Hubspot Marketing Hub Starter

Denne startpakke er målrettet dig, som vil hurtigt og nemt i gang med at bruge HubSpot i din virksomhed.

HubSpot forener styrkerne fra et klassisk CRM-system med en række intelligente værktøjer til marketing. Den kombination giver markedets førende software-platform til SMV-virksomheden, som gerne vil skabe flere leads og binde marketing og salg tæt sammen.

HubSpot bygger en tidslinje, som giver dig et komplet overblik over kontakten med dine salgsleads. Det kan være interaktion med marketingindhold på jeres website, e-mails eller sociale medier – men også typiske salgsaktiviteter som møder, telefonopkald eller deltagelse på webinarer og events.

Du får også en række avancerede dashboards, som giver et nemt overblik over, hvordan jeres marketing og salg performer.

Hvad får du?

Med vores startpakke har vi skræddersyet et forløb, hvor du både får teknisk implementering af HubSpot og en grundlæggende uddannelse i at bruge platformen.

Vi tager udgangspunkt i HubSpot Marketing Hub Starter, som – trods navnet – også giver jer en række brugbare funktioner til salgsarbejdet. Marketing Hub Starter er en af HubSpots basisløsninger, men I har mulighed for at opgradere til andre pakker og få flere funktioner på i takt med, at jeres behov vokser. 

Stattpakken består af tre grundelementer, som er:

  • Opstartsmøde med afklaring af behov og mål
  • Teknisk opsætning og implementering
  • Uddannelse

Nederst på denne side kan du se en detaljeret beskrivelse af leverancerne i pakken.

Et startpakke-projekt kan gennemføres på cirka en måned - forudsat at Publico modtager alle materialer som billeder, logo, farvekoder mv. senest én uge efter opstartsmødet.

Hvad er udbyttet ved en HubSpot-pakke?

Når du har været igennem HubSpot-pakken, har du en nøglefærdig HubSpot-løsning, som er sat op og klar til brug. Du kan blandt andet bruge HubSpot til e-marketing, til at indsamle leads via indhold, som kunderne henter på websitet, til at registrere tilmeldinger til fysiske events og meget andet.

Du får også et pipelineværktøj, hvor du kan følge jeres salgstilbud gennem forskellige faser, indtil aftalen er lukket.

Medmindre andet er aftalt, står I selv for det strategiske forarbejde – herunder at fastlægge jeres målgrupper, kernebudskaber og indsatser. I står også selv for at udarbejde det indhold, der løbende skal udgives som en del af jeres marketingindsats.

Hvad koster det at komme i gang med HubSpot?

Pakken sælges som et samlet forløb til en fast forløb til 55.000 kroner (ex. moms).

Ud over dette kommer selve softwarelicensen til HubSpot, som p.t. (2022). koster 46 euro/md. inkl. 1.000 kontakter.

Hos Publico har du mulighed for at tilkøbe en række ydelser, som kan øge dit udbytte af arbejdet med HubSpot-pakken. Det kan fx være:

  • indledende inbound-strategiforløb
  • hjælp til content-produktion
  • digital annoncering
  • klippekort til HubSpot-support.

Publico har været Hubspot-partner siden 2017. Vi hjælper videnstærke kunder i gang med HubSpot og supporterer løbende med strategi, content, kampagner, vedligeholdelse og support.

Leverancer: 

Her får du en oversigt over leverancerne i de tre faser, der indgår i vores HubSpot-startpakke:

Fase 1: Opstartsmøde med afklaring af behov og mål

2 timers opstartsmøde om:

  • Endelig behovsafklaring og mål
  • Afklaring af kravspecifikation
  • Afklaring af behov for data-import fra eksisterende systemer, som fx e-mail-system og CRM

Mødet afholdes hos Publico i Aarhus eller virtuelt via Teams.

Fase 2: Teknisk opsætning og implementering

Opsætning efter kravspecifikation og forventningsafstemning fra opstartsmøde:

  • Oprettelse af konto i Hubspot og indkøb af softwarelicens gennem affiliate-link fra Publico
  • Indsættelse af tracking script i backend på eksisterende website
  • Opsætning af DKIM hos hostingudbyder
  • Opsætning af SenderID hos hostingudbyder
  • Import af eksisterende simpel kontaktliste fra fx MailChimp med e-mail, telefonnummer, navn og life cycle stage (fx kunde eller lead)
  • Integration til kendte systemer som fx WordPress (merpris vil forekomme, hvis der skal udvikles en integrationsløsning til et API)
  • Opsætning af én e-mail template (kunden sender logo som JPG eller PNG samt farvekode og evt. billede til header)
  • Opsætning af én landing page med H1’er, manchet og brødtekst og kontaktformular (se eksempel her)
  • Opsætning af én kontaktformular
  • Opsætning af stamkort til Contacts og Companies
  • Opsætning af life cycle stages
  • Opsætning af salgspipeline i Deals
  • Opsætning af tre foruddefinerede personas 
  • Opsætning af to KPI-dashboards med HubSpot-standardrapporter (afklares på opstartsmødet)

Fase 3: Uddannelse og ibrugtagning

Efter endt opsætning og implementering testes setuppet - og derefter er I klar til oplæring i Hubspot. Det sker ved to virtuelle undervisningsmoduler på hver to timer.

Der er også mulighed for at gennemføre undervisningen fysisk hos Publico i Aarhus.

Indhold - modul 1:

  • Introduktion til CRM:
    • Sådan fungerer Contacts
    • Sådan fungerer Companies
  • Opsætning af e-mail marketing
  • Opsætning af formularer
  • Opsætning af landing pages
  • Brug af opfølgningsmails på formularer 

Indhold - modul 2:

  • Brug af CRM til salg
    • Logning af salgsaktiviteter
    • Følg kundenrejsen via life cycle stages
    • Brug af lister til at skabe overblik og sortering af lead-emer
    • Sådan arbejder du med din Pipeline i Deals
    • Sådan identificerer du leads, som er egnede til opfølgning
  • Brug af udvidede marketingfunktioner:
    • Opsætning af simple automations
    • Opsætning af popups
  • Brug af dashboards til at følge resultater for marketing og salg
  • Individuelle spørgsmål med udgangspunkt i jeres brug af HubSpot.