Ydelser

Content-planer

Content-planen er dit taktiske værktøj, der – helt lavpraktisk – guider det daglige arbejde med produktion og distribution af indhold til målgruppen. Med en velsmurt content-plan bliver det nemmere at bedrive strategisk kommunikation og marketing i hverdagen.

Hvorfor skal du have en content-plan?

Når post-it-noterne er pillet ned, og det er tid til at gå i drift-mode, skal I have en content-plan til at sikre, at den løbende indholds-udgivelse kører i olie. At I når ud til (alle) jeres målgrupper med de temaer, I besluttede i strategien.

Men hvordan kan du arbejde strategisk i en travl hverdag, hvor du vandrer ind og ud af møder? Med en content-plan bliver det nemt at være strategisk, og når du har to ledige timer, så ved du præcis, hvad du skal gå i gang med. Uanset om du har knap tid, er lidt små-stresset eller sidder i toget.

Hvad er en content-plan

En content-plan er et taktisk værktøj i form af en praktisk oversigt over et halvt til et helt år. Eller en kvartalsplan hvis du udkommer med ræddi høj frekvens.

Content-planen er til for din virksomheds egen markedsføring. Helt konkret er det et dokument, som giver dig kontrol over dit indhold med planlægning og struktur. En oversigt over, hvornår du udkommer med hvad på hvilke kanaler.

Et samarbejdsværktøj

I mange praktiske sammenhænge er content-planen også et samarbejdsværktøj, som giver fælles overblik for samarbejdspartnere – både internt og med fx et bureau – hvor man koordinerer, hvad man selv løser internt, og hvad bureauet håndterer.

Et strategisk krydstjek

Content-planen hjælper med at holde styr på, at alle personaer får indhold. Brug den som et strategisk krydstjek af, at du over tid får kommunikeret med alle målgrupper – i alle stadier af salgscyklussen. Og kommer ud med alle de rigtige strategiske budskaber.

Hvordan går vi til opgaven?

Typisk hjælper vi vores kunder med at udvikle content-planer i forlængelse af en strategiproces (fx udvikling af content marketing-strategi), hvor vi har udviklet personaer og zoomet ind på strategiske nøgletemaer og content-sweet-spots hos personaerne.

Det er det typiske billede. Det er her, vi skaber mest værdi.

I andre tilfælde har I måske allerede har en strategi og en håndfuld personaer, men I mangler sparring til content-planen. Her kan vi tilbyde et review af content-planen og hjælp til at sparke gang i idéudviklingen af crispy content.