Ydelser

Artikler og blogindlæg

Vejen til at blive en TED-talkende vidensleder er brolagt med artikler og blogindlæg fra din virksomheds egne kanaler. Vi hjælper med at få dine kloge kollegers specialviden ned på skrift og ud til verden.

Hvorfor kaste sig ud i artikler og blogindlæg?

Har din virksomhed et website eller en blog, så er I et medie. Og derfor bør I tænke som et medie, der udkommer regelmæssigt med hjælpsomt og værdifuldt indhold – i form af fx artikler og blogindlæg.

Vi B2B-typer elsker at uddanne os selv online. Før vi tager beslutning om fx valg af ny samarbejdspartner, har vi besøgt en række hjemmesider for at lave research – og blive klogere. Din virksomheds website eller blog skal være én af dem. I skal være til stede og have velskrevne artikler og blogindlæg, der svarer på de spørgsmål, som jeres målgrupper stiller Google.

Leads
Leads

Hvad er artikler og blogindlæg?

Ja, det giver lidt sig selv. Artikler og blogindlæg er journalistiske formater på jeres egne kanaler, hvor I selv er herre (M/K) over temaerne og ordlyden. Her kan I dele ud af jeres unikke viden, alt imens I strutter af personlighed – på og imellem linjerne.

Når vi skriver artikler og indlæg (og cases, white papers, e-bøger etc.) for vores kunder, er det som regel i forbindelse med en vidensblog, et nyhedsbrev, en kampagne eller et mail-flow med tema-baserede indlæg.

Vi dyrker nemlig inbound marketing som et bonsai-træ, og det kan (og bør) du læse meget mere om her.

Hvordan går vi til opgaven?

Det ville være befriende let, hvis vi bare kunne gå i gang med at skrive dine indlæg lige med det vuns. Men for at få det bedste resultat frem (og det vil vi jo gerne) skal vi først forstå din forretning og sætte os ind i den strategi, I har udviklet.

Strategi?

Har I ikke udviklet en strategi for jeres website/blog/SoMe-kanaler, kan vi selvfølgelig hjælpe jer med det. Hvilke temaer skal I eje? Hvor vil I markere jer som vidensleder? Hvad er mission statement for jeres content? Hvilke kernebudskaber skal læseren gerne forbinde jer med? Hvem skriver I til?

Derudover inkluderer strategien typisk en udvikling af:

Retainer-aftale

Typisk vælger vores kunder at indgå en retainer-aftale (content-abonnement) med Publico, hvor vi forpligter os til at udvikle, producere og distribuere et antal artikler og blogindlæg per måned/kvartal. Sådan en aftale kan du naturligvis også få.

PS: Vi skriver flydende på både Danish & English.