Marketing i recession: Tisse i bukserne eller købe varmere tøj?

Marketing er ofte blandt de første ofre, når krisen kradser, og organisationer er nødt til at skære fra. Når pipeline nærmer sig nulpunktet, og salgsafdelingen må ty til iskold kanvas blandt LinkedIn-profiler i tredje og fjerde led, er det nærliggende at nedprioritere de floromvundne blogposts og den digitale annoncering.

 

Men er det klogt?

 

Ikke ifølge forskningen, som i enighed siger, at nedprioritering af markedsføring er som at tisse i bukserne på en kold vinterdag. Det varmer (frigør midler her og nu), men det bliver super-ubehageligt på lidt længere sigt. For ifølge empirien har en reduktion i marketing-spend en negativ effekt på markedsandele, omsætning og overskudsgrad – både under og efter en recession.

 

På dette webinar kan du høre Publicos bestyrelsesformand og tidligere erhvervsforsker, Henrik Jensen, give et indblik i, hvad den akademiske forskning siger om marketing i recession.

 

Desuden vil Publicos direktør Uffe Lyngaae supplere med aktuelle data om, hvordan marketing-indsatser virker i B2B-virksomheder netop nu – i Danmark og globalt.

 

 

Varighed: 40 minutter

 

Din oplægsholdere er:

 henrik-jensen_bestyrelsesformand_publico_rund-1 

Henrik Jensen, bestyrelsesformand Publico

Uffe

 

 

 

 

 

 

Uffe Lyngaae, direktør Publico

 

Hvis du er lidt marketing-nørdet, kan du også give den gas her

Læs Henrik Jensens klumme om markedsføring i recession

 

Læs artiklen ”Krise-adfærd: Kunderne kigger mere, men køber mindre”

 

Læs artiklen ”B2B-virksomheder bør holde foden på marketing-speederen igennem krisen”