Skabelon, der gør håndtering af shitstorms og kriser nemmere

Hvert år oplever et stort antal danske virksomheder og organisationer at blive ufrivilligt midtpunkt i en krisesag. 

Nogle kriser opstår ud fra reaktioner på sociale medier, andre på baggrund af mere klassiske hændelser som finansielle svigt, uacceptable forhold hos leverandører eller diskrimination.

Fælles for kriserne er, at de kan koste dyrt på virksomhedens omdømme og troværdighed – og i værste fald kan de true hele indtjeningen og forretningsgrundlaget. De er enhver ledelses og de kommunikationsansvarliges mareridt, og de kræver hurtig og præcis håndtering. Alligevel er det kun ganske få virksomheder, der har forberedt sig i fredstid og lagt planer for, hvordan en mulig krise skal håndteres.

Krisekommunikation er en svær disciplin, og der er ingen facitliste til håndtering af en krise. Men vi har lavet en quick-guide, der kan hjælpe dig gennem nogle vigtige overvejelser i forhold til valg af retning i din krisehåndtering. Husk dog, at guiden er vejledende og ikke kan ikke erstatte en konkret vurdering i den enkelte sag.

Udfyld formularen, så kvitterer vi med skabelonen, som du kan bruge med det samme.

jametlene-reskp-769516-unsplash-918183-edited 

Vil du lære mere om krisehåndtering? Så læs disse to artikler:

Pressechef: Øvelse gør dig (desværre til mester i krisekommunikation

Fake News er IKKE et problem for danske virksomhed