November står i kernefortællingens navn. Og astrologerne fortæller, at du skal deltage på et af vores seminarer. Tiden er inde til at lære at lave en kernefortælling. Men det er ikke verdens nemmeste øvelse – at komme forbi bullshit og ind til kernen. Helt ind.
I bunden af nyhedsbrevet kan læse vores nyeste blogindlæg om at få hul på kernefortællingen. Men først skal du ud på en rejse.
En rejse ind i din kerne.
En rejse helt ind til kernen.
Når den lille drømmerejse er forbi, vil du se ordene: ”Book din plads”.
Og du vil være parat til at gå ud i dit liv med fornyet energi i krop og sjæl.
Sørg for, at du sidder behageligt på en stol, du godt kan lide, med fødderne let adskilt. Så er du klar til en lille drømmerejse.
***
Du er på et kontor. Solen skinner udenfor. Det er en varm dag, og kontorets køleanlæg sender behagelige, kølige pust på din hud.
Mærk kontaktfladen mellem luft og hud.
Der ligger et strategidokument. Det åbner du. Strategien fører hen til en masse fine visioner. Dem hopper du over. De er fyldt med floskler. Du skal ind til kernen.
Helt ind.
Du ser et purpose. Nu er du bange. Men vi skal længere ind.
Vi skal helt - ind - til - kernen.
Du forsøger at komme væk, men kerneværdier trænger sig på:
Kunden i centrum. Passion-driven. Værdibaseret ledelse.
Mærk kontaktflade mellem hånd og pande.
NU ER DU BANGE! Men vi skal længere ind. Vi skal helt ind til kernen.
Mål og individuelle KPI’er dukker op. Du skriger. Du skriger - alt hvad du kan. Men ingen hjælper dig. De andre på kontoret bliver bare ved med at kigge ind i deres computerskærme.
Der er ingen, der hører dine skrig. Det går op for dig nu, at ingen vil hjælpe dig.
Book din plads.
Book din plads.
***
Den lille drømmerejse er forbi. Og du er nu parat til at gå ud i din dag med fornyet energi i krop og sjæl.
God fornøjelse
Seminar: Lær at lave en kernefortælling
Kom til seminar om Kernefortælling torsdag den 21. november i Aarhus eller tirsdag den 26. november i København med Uffe Lyngaae som oplægsholder. Her får du gode råd om, hvorfor din virksomhed bør prioritere sin kernefortælling, og hvordan du skriver en god og unik kernefortælling. Vi har få pladser tilbage.
Blogindlæg: Kernefortælling: Hvad er det? Og hvordan kommer du i gang?
Alle virksomheder har en kernefortælling - en raison d'être. Udfordringen er dog ofte, hvordan man får sat ord på den. Vores kommunikationskonsulent Thit Schioldan Lund kommer dig til undsætning med gode øvelser til, hvordan du og din virksomhed kommer i gang.
Skabelon: Tre gode øvelser til at få hul på kernefortællingen
Hvorfor eksisterer din virksomhed? Og hvad er den vigtigste værdi, I skaber for jeres kunder? Spørgsmål, der kan være svære at konkretisere, men som er væsentlige at få krystalliseret. Vi har samlet tre gode øvelser, der kan hjælpe dig med at få hul på arbejdet og gøre din kernefortælling krystalklar.