Tre nye strategi-cases med social profil og bløde KPI'er

Publico.dk er lige blevet opdateret med tre nye cases, der alle har en social profil. Strategisk udviklingsplan for Gellerup samt kommunikationsstrategier for Skanderborg rusmiddelcenter og for Integrationsnet.

I Publico taler og skriver vi meget om digitale marketing-teknikker; inbound marketing, content marketing, account based marketing, e-mail marketing osv. Altså kommunikationsindsatser, der ultimativt skaber leads, konverting, nye kunder og salg hos kommercielle virksomheder.

Men vi arbejder imidlertid med mange andre strategiske problemstillinger for offentlige organisationer, for halvoffentlige organisationer og for NGO'er. De tre nyeste kunde-cases er gode eksempler på strategiske projekter, hvor KPI'erne er alt andet end kommercielle.

I den strategiske udviklingsplan for fremtidens Gellerup, som vi har hjulpet Brabrand Boligforening med, handler det om at levere et kvalificeret indspark til en dialog mellem boligforening og kommune med henblik på at understøtte en mere socialt afbalanceret bydel. Forhåbentlig til glæde for såvel beboere og boligforening som kommune.

I strategien og taktikkerne for Integrationsnet handler det om synliggørelse af en række indsatser for at inkludere traumatiserede flygtninge uden job på det syddanske arbejdsmarked.

I opgaven med at udvikle ny kommunikationsstrategi for Skanderborg Rusmiddelcenter handler det om at gøre opmærksom på et kommunalt behandlingstilbud til stof- og alkoholmisbrugere. Ideelt set således at misbrugerne søger tidligere hjælp og derved øger sandsynligheden for at komme ud af deres misbrug.