Sådan får du mest muligt ud af din presseindsats

Du har en revolutionerende nyhed på vej. Du skriver en fed pressemeddelelse. Du indsætter et pissegodt citat fra direktøren. Du sender den ud til relevante medier. Og vupti – i morgen har du ryddet al...

Derfor må du ikke nedprioritere fotos i pressearbejdet

Fokus ved en PR-kampagne er ofte på selve presseteksten, og mange har slet ikke øje for billedernes betydning. Der er dog en række gode grunde til, hvorfor billeder er vigtige – især for bestemte medi...

Ny undersøgelse: Covid øger mediers troværdighed

Traditionelle nyhedsmedier har ifølge en ny undersøgelse fra RUC oplevet en markant stigning i befolkningens oplevede troværdighed. Det skyldes primært, at Covid-19 har skubbet danskerne i retning af ...

Publico efterlever "Retningslinjer for god rådgiveradfærd"

Publico har i 2021 meldt sig ind i DI og i branchefællesskabet DI Rådgiverne. I den forbindelse forpligter vi os til at agere i overensstemmelse med fire principper for god rådgiveradfærd.

PR: Hvor skarpt er dit telefon-pitch?

Pitcher du dine PR-historier personligt, får du en unik mulighed for at få omtale i landets største medier. Her får du tre gode grunde til at kravle ud af komfortzonen og gribe knoglen.

Video-hilsen fra Nemlig.com-direktøren

I en video til kunderne svarer nemlig.com’s CEO Stefan Plenge direkte på de kritiske historier om chaufførernes løn- og arbejdsforhold. Som krisekommunikation har videoen flere gode takter, men er det...

Kreakom (og dermed Publico) underskriver fake news-kodeks

Brancheorganisationen KreaKom har underskrevet Europa-Kommissionens selvregulerende kodeks, der skal bekæmpe spredning af fake news og disinformation, sammen med bl.a. tech-giganterne Google, Facebook...

Virker jeres PR-indsatser ikke? Måske savner journalisterne fakta

Hvis I arbejder aktivt med at få redaktionel omtale i jeres organisation, men har I svært ved at få journalisterne til at tage jeres historier, kan det skyldes, at I mangler at underbygge med fakta. 

Hvem kommer ud af 😷-krisen med styrket omdømme?

Man burde nok undlade at udnævne vindere og tabere, mens alle krise-bolde fortsat er i luften. Men Uffe vover pelsen og giver her sit bud på, hvilke virksomheder, brands, faggrupper og personer der se...

Information om corona-arbejdsforholdene i Publico 😷

Vi følger Regeringens anbefalinger og arbejder hjemmefra i de kommende uger. Vi er tilgængelige for vores kunder og holder kadencen på alle igangværende opgaver. Faktisk har vi endda lidt ekstra kapac...