Du mangler garanteret en nyhedskrog i dit PR-arbejde

Hvis du har svært ved at få dine PR-historier ud at leve, med mindre de virkelig er kioskbaskere, så mangler du måske en nyhedskrog.

Sådan kan du bruge humor i din kommunikation

At bruge humor i kommunikation kan sammenlignes med at bage. Selvom du kommer mel, vand og gær i, er det ikke sikkert, at du får et velsmagende brød. Omvendt er der nogle ingredienser, der øger din...

Derfor er humor i kommunikation så effektivt (og så farligt)

At bruge humor i sin kommunikation kan sammenlignes med at fifle med atomkraft: Man skal vide, hvad man laver, hvis de kolossale kræfter ikke skal ende i en nedsmeltning. Her får du de væsentligste...

Corona-regnskab: Bedste Publico-resultat i 19 år

Publico realiserede sin hidtil højeste nettoomsætning (23,7 mio.) og sit hidtil bedste driftsresultat (2,6 mio.) i regnskabsåret 2019-2020. Et år, der inkluderer 4 måneder med corona i Danmark.

PR-distribution: Sådan fik Experian 90 omtaler ud af én pressemeddelelse

Nyhedsbureauet Ritzau er oplagt at tænke ind i din pressestrategi, fordi dine budskaber kommer i mange redaktionelle medier. Læs herunder, hvordan det lykkedes Experian at få 90 omtaler med blot én...

Derfor er det oplagt at benytte content i pressearbejdet

Mange virksomheder udnytter ikke synergien mellem content og PR. Her får du tre gode grunde til at vride PR-vinkler ud af det gode indhold, I allerede producerer. 

Kreakom (og dermed Publico) underskriver fake news-kodeks

Brancheorganisationen KreaKom har underskrevet Europa-Kommissionens selvregulerende kodeks, der skal bekæmpe spredning af fake news og disinformation, sammen med bl.a. tech-giganterne Google, Faceb...

Hvornår er det bedst at distribuere din pressehistorie?

Du har helt styr på indholdet i din pressemeddelelse, og du har også gjort dig overvejelser om relevante medier, men hvornår skal du kontakte medier og journalister? Timing afhænger af en række par...

Hvem f***** udgiver et trykt magasin i disse tider?

Jeg har i dag godkendt trykfilen af Publicos årsmagasin 2020. Spørgsmålet er, hvorfor filan vi bruger tid og penge på et 48-siders print-magasin midt i en 😷-tid? Hint: Noget med egen medicin.

Virker jeres PR-indsatser ikke? Måske savner journalisterne fakta

Hvis I arbejder aktivt med at få redaktionel omtale i jeres organisation, men har I svært ved at få journalisterne til at tage jeres historier, kan det skyldes, at I mangler at underbygge med fakta...