5 gode grunde til at træne din chef på tv, inden krisen rammer

En vigtig del af kriseberedskab og krisekommunikation er skræddersyet medietræning. Med en træning er jeres CEO og andre talspersoner forberedte til at møde medierne, hvis I kommer i akut modvind o...

Vækst: Publico præsterer rekord i sit 20. vækstregnskab på stribe

Publico har præsteret 14 pct. vækst og rekordresultat i regnskabsåret 2020-2021, som er det 20. regnskabsår i træk med vækst og sorte tal på bundlinjen. Vi har samtidig udvidet ejerkredsen, som nu ...

Kære erhvervsleder: Spyt piben ud!

Uffe har skrevet en klumme til Erhvervsliv Aarhus om en af sine (mange) kæpheste: Erhvervslederes pinlige fravær fra samfundsdebatten.

Derfor skal du tænke din PR-historie som et LEGO-sæt

Hvordan kan LEGO hjælpe dig med at blive bedre til pressearbejde? Det kan du læse om i denne artikel. Det handler blandt andet om at lure, om din modtager er Mesterbygger eller trin-for-trin-typen.

Du mangler garanteret en nyhedskrog i dit PR-arbejde

Hvis du har svært ved at få dine PR-historier ud at leve, med mindre de virkelig er kioskbaskere, så mangler du måske en nyhedskrog.

Sådan kan du bruge humor i din kommunikation

At bruge humor i kommunikation kan sammenlignes med at bage. Selvom du kommer mel, vand og gær i, er det ikke sikkert, at du får et velsmagende brød. Omvendt er der nogle ingredienser, der øger din...

Derfor er humor i kommunikation så effektivt (og så farligt)

At bruge humor i sin kommunikation kan sammenlignes med at fifle med atomkraft: Man skal vide, hvad man laver, hvis de kolossale kræfter ikke skal ende i en nedsmeltning. Her får du de væsentligste...

Corona-regnskab: Bedste Publico-resultat i 19 år

Publico realiserede sin hidtil højeste nettoomsætning (23,7 mio.) og sit hidtil bedste driftsresultat (2,6 mio.) i regnskabsåret 2019-2020. Et år, der inkluderer 4 måneder med corona i Danmark.

PR-tip: Sådan fik Experian 90 omtaler ud af én pressemeddelelse

Nyhedsbureauet Ritzau er oplagt at tænke ind i din pressestrategi, fordi dine budskaber kommer i mange redaktionelle medier. Læs herunder, hvordan det lykkedes Experian at få 90 omtaler med blot én...

Derfor er det oplagt at benytte content i pressearbejdet

Mange virksomheder udnytter ikke synergien mellem content og PR. Her får du tre gode grunde til at vride PR-vinkler ud af det gode indhold, I allerede producerer.