Kampagne: Fyr din gamle brændeovn

Miljøstyrelsen har netop lanceret en kampagne, der skal få danskerne til at skrotte deres gamle brændeovne og dermed skåne miljøet. Publico har udviklet kampagnen.

Seminar: Kommunebranding i Aarhus og Kbh.

Bosætningskampagne, tilflytterkommunikation eller kommunebranding. Uanset navn, er den svære disciplin vigtig for de fleste kommuners arbejde med at sikre økonomi til fremtidens serviceniveau. Men ...

Læg strategien: Hvorfor skulle jeg flytte til din kommune?

Du skal have styr på dine H’er og VP, du ved. Altså: Hvem, hvad, hvor, hvordan og hvornår. Og dit værditilbud. Så skriver din branding-strategi sig selv, mens du drikker kaffe. Eller – næsten.

Hvad kan en bosætningskampagne gøre for din kommune?

Med god analytisk røv i buksen kan kommunebranding være det rigtige valg, hvis lavt kendskab eller dårligt image bremser tilflytningen til din kommune.

Udbud: Publico skal levere kampagne om repatriering

Styrelsen for International Rekruttering og Integration (SIRI) har valgt Publico til at levere en kampagne om repatriering. Kampagnen skal bidrage til, at flere flygtninge og indvandrere får kendsk...

Danmarks største byudviklingsprojekt

Brabrand Boligforening står midt i en proces med at forvandle et af Danmarks største ghettoområder til en attraktiv bydel; Gellerup 2.0. Vi skal hjælpe boligforeningen med at formidle den nye helhe...

Odder Kommune har knækket borger-kurven

Odder Kommune har knækket borgerkurven og tiltrukket knap 1.000 netto-borgere siden 2015, hvor kommunen indledte et samarbejde med Publico om bosætningsmarkedsføring. Med en ambitiøs bosætningsstra...

Ringkøbing-Skjern Kommune er Danmarks ledigheds-duks 

Ringkøbing-Skjern Kommune har en ledighed på blot 2,4 pct. En af mange styrker, som Publico i samarbejde med kommunens erhvervsråd markedsfører i den erhvervsbranding-indsats, som vi ruller ud for ...

Workshop-turné skal tiltrække borgere i Vejen

Jagten på flere borgere til Vejen intensiveres. Borgerne i Rødding præsenteres for de indsigter og forslag, Publico har samlet sammen efter grundig analyse og dialog med borgere i Vejen Kommune.

Kommunalvalg: Kan personas øge stemmeprocenten?

Kommunikation kan øge stemmeprocenten til kommunalvalget. Vi peger på, hvordan et persona-perspektiv kan omsætte statistik til strategisk retning for lokale oplysningskampagner.