Måling: Rammer du hovedet på sømmet i byggebranchen?

Her får du en guide til at måle effekten af din kommunikation til målgrupper i byggebranchen. Du er naturligvis velkommen som medlæser, uanset hvilken branchekode du operer under.

Vind dine ønskekunders hjerte med Account Based Marketing

Account based marketing er en effektiv metode til at skabe salgsresultater for B2B-virksomheder – med specifikke ønske-kunder. Her får du en introduktion til ABM-metoden.

4-trins guide: Sådan leverer du et skarpt elevator-pitch

Du skal ikke gemme dine gode idéer nede i skrivebordsskuffen. Gode idéer kan nemlig gøre en forskel for dig og din organisation. Derfor får du 4 tips til at levere et skarpt elevator-pitch, som sikrer...

Hvilken LEGO-figur ligner din virksomheds værditilbud?

Positionering: Man kan godt gøre det til en højpandet eksercits at finde sit værditilbud. Men matematisk kombinatorik, fx ved hjælp af LEGO-mænd, kan også noget.

Debat: Henrik Jensen prygler to marketing-hvalpe

Marketing-insider: Publicos bestyrelsesformand Henrik Jensen er røget i fagligt hundeslagsmål med to yngre bureaufolk om markedsføring i recession. Læs med, hvis du er særligt interesseret.

Forskningen er klar: Skru op for markedsføring i recession

40 akademiske artikler fra mere end 15 recessioner i de seneste 100 år: Det bedste tidspunkt at skrue op for markedsføringen er under recessioner (medmindre man er i risiko for at gå konkurs).

Var det noget med 100.000 kroner til digital omstilling? 💰

Det er ikke mere end et par dage siden, vi frabad os mere Corona-sniksnak. Men det her opråb er vi nødt til at komme med, for Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har besluttet at fremrykke en ekstra bev...

Er det egentlig snart okay at kommunikere c*****-frit igen?

Mange kommunikations- og marketingtyper funderer over, hvornår det mon er okay at kommunikere helt almindeligt om helt almindelige emner igen. Vi giver det klokkeklare svar her.

B2B-virksomheder bør holde foden på marketing-speederen igennem krisen 🚀

Du kan redde kortsigtet profit ved at træde på marketingbremsen. Men gevinsten vil netop være kortsigtet og ramme din virksomheds langsigtede indtjening i post-krise-æraen. Sagde marketing-typen. 

Sådan gik Publico fra 1.800 til 14.168 månedlige webbesøg på 3 år

ANANAS-CASE: Her kan du læse, hvorfor vi siger og mener, at systematisk marketing i en videnstung B2B-virksomhed virker. Endda underbygget af noget, som en del kommunikationsindsatser savner: konkrete...