Det hører med til at drive virksomhed, at vi begår fejl. Men hvorfor bliver fejl til imagekriser og shitstorms i nogle virksomheder, men ikke i andre? Her går vi i dybden og ser nærmere på otte grunde...
Hurtig, ærlig og empatisk. Det er nøgleord, når du skal håndtere pludseligt opståede kriser i din organisation. Læs med herunder, hvor vi serverer helt konkrete råd til krisehåndtering, når lokummet b...
Med Publicos nye skabelon til issues management kan du lave en kommunikationsplan på de krisesager, som potentielt kan skade din organisation.
Ligesom med forsikringer, vi glemmer at tegne, opdager mange virksomheder ikke, at de mangler at få styr på deres issues management, før det er for sent. Men det behøver faktisk ikke være svært at få ...
En vigtig del af kriseberedskab og krisekommunikation er skræddersyet medietræning. Med en træning er jeres CEO og andre talspersoner forberedte til at møde medierne, hvis I kommer i akut modvind og o...
Der er meget på spil, når to virksomheder skal smelte sammen til én. Særligt kommunikationen spiller en afgørende rolle for, om fusionen lykkedes. Grundig forberedelse, skarp eksekvering og et langsig...
På trods af milliarder i ryggen fra investeringsbanken JP Morgan var 12 europæiske storklubbers plan om en udbryderliga nærmest død ved fødslen. Årsagen? Ingen havde nemlig tjekket, om man havde sat e...
I en video til kunderne svarer nemlig.com’s CEO Stefan Plenge direkte på de kritiske historier om chaufførernes løn- og arbejdsforhold. Som krisekommunikation har videoen flere gode takter, men er det...
Nemlig.com er kørt frontalt ind i en regulær møgsag om underbetalte chauffører, der knokler under slavelignende forhold. Responsen fra nemlig.com er ved første øjekast helt efter bogen for krisekommun...
Historien om GameStop-aktien har ikke bare brændstof til at sætte finansmarkederne i brand. Den kan også futte veletablerede brands af på splitsekunder. Bare se Robinhood.