Hjælp, min chef har købt et firma: Guide til opkøbs- og fusionskommunikation

Der er meget på spil, når to virksomheder skal smelte sammen til én. Særligt kommunikationen spiller en afgørende rolle for, om fusionen lykkedes. Grundig forberedelse, skarp eksekvering og et lang...

It's framing, stupid! Derfor var Super League dødsdømt fra starten

På trods af milliarder i ryggen fra investeringsbanken JP Morgan var 12 europæiske storklubbers plan om en udbryderliga nærmest død ved fødslen. Årsagen? Ingen havde nemlig tjekket, om man havde sa...

Video-hilsen fra Nemlig.com-direktøren

I en video til kunderne svarer nemlig.com’s CEO Stefan Plenge direkte på de kritiske historier om chaufførernes løn- og arbejdsforhold. Som krisekommunikation har videoen flere gode takter, men er ...

4 uheldige huller i nemlig.com’s krisekommunikation

Nemlig.com er kørt frontalt ind i en regulær møgsag om underbetalte chauffører, der knokler under slavelignende forhold. Responsen fra nemlig.com er ved første øjekast helt efter bogen for krisekom...

Da Robinhood blev skurk: Sådan ødelægger man et brand

Historien om GameStop-aktien har ikke bare brændstof til at sætte finansmarkederne i brand. Den kan også futte veletablerede brands af på splitsekunder. Bare se Robinhood.

Hey, finanstype! Vi har lavet en brancheside til dig.

Banker, kapitalforvaltere og pensionsselskaber er blandt de virksomheder, vi ofte hjælper med strategi, indhold og distribution.  Derfor har vi dedikeret en ny side til finanssektoren.

Hvordan slipper byggebranchen igennem corona?

Corona-situationen har presset de fleste brancher – i hvilket omfang vil virus bulldoze sig igennem byggeriet? Det giver ny analyse en indikation af.

Debat: Henrik Jensen prygler to marketing-hvalpe

Marketing-insider: Publicos bestyrelsesformand Henrik Jensen er røget i fagligt hundeslagsmål med to yngre bureaufolk om markedsføring i recession. Læs med, hvis du er særligt interesseret.

Krise-adfærd: Kunderne kigger mere, men køber mindre

HubSpot har aggregeret data fra +70.000 virksomheder om kunders købsfærd under krisen. Her får du et indblik i de foreløbige data, og hvad du kan bruge dem til i din marketing.

Er det egentlig snart okay at kommunikere c*****-frit igen?

Mange kommunikations- og marketingtyper funderer over, hvornår det mon er okay at kommunikere helt almindeligt om helt almindelige emner igen. Vi giver det klokkeklare svar her.