Når software-virksomheder går fra start-up til scale-up møder de nogle særlige kommunikationsudfordringer. Vi har samlet fire af de typiske og giver vores bud på, hvordan man undgår de farlige fælder.
At finde det helt rigtige navn til jeres virksomhed, nye datterselskab eller nye produktbaby kan få selv de skarpeste kreative hoveder til at rive sig selv i håret. Her får du seks gode råd med på vej...
Mangler du en hjælpende hånd til at få overblik over din virksomheds mange aktiviteter, bør du overveje at implementere et årshjul, der i det lange løb både kan skabe struktur og frigive tid.
Alt for mange virksomheder går i stå med strategiarbejdet, så snart det sidste punktum er sat. Det er ærgerligt, for uden en effektiv eksekvering på kommunikations- eller marketingstrategien kommer ma...
Har du påtaget dig opgaven som pennefører på jeres nye k-strategi? Her er din trinvise guide til at nå kommunikationsstrategisk nirvana uden at dø i processen. (Psst… modellen fungerer også, hvis du e...
Opgaven er klar: Din virksomhed skal have en ny kommunikations- eller marketingstrategi, og pilen peger på dig. Men hvor skal du starte? Vi stiller de indledende spørgsmål, som får dig ud over stepper...
Uffe har skrevet en klumme til Erhvervsliv Aarhus om en af sine (mange) kæpheste: Erhvervslederes pinlige fravær fra samfundsdebatten.
Der er meget på spil, når to virksomheder skal smelte sammen til én. Særligt kommunikationen spiller en afgørende rolle for, om fusionen lykkedes. Grundig forberedelse, skarp eksekvering og et langsig...
Hvis I vil stå forrest blandt de øvrige 97 kommuner, er det vigtigt med et stærkt kommune-brand. Liv Soelberg Andersen fortæller her, hvorfor kommunebranding er så vigtig (og svær) en disciplin.
På trods af milliarder i ryggen fra investeringsbanken JP Morgan var 12 europæiske storklubbers plan om en udbryderliga nærmest død ved fødslen. Årsagen? Ingen havde nemlig tjekket, om man havde sat e...