Sådan undgår du, at  kommunikationsstrategien bliver en skuffe-strategi

Alt for mange virksomheder går i stå med strategiarbejdet, så snart det sidste punktum er sat. Det er ærgerligt, for uden en effektiv eksekvering på kommunikations- eller marketingstrategien kommer ma...

8 trin: Sådan bygger du din næste kommunikationsstrategi

Har du påtaget dig opgaven som pennefører på jeres nye k-strategi? Her er din trinvise guide til at nå kommunikationsstrategisk nirvana uden at dø i processen. (Psst… modellen fungerer også, hvis du e...

5 spørgsmål, du skal have svar på, inden du laver din kommunikationsstrategi

Opgaven er klar: Din virksomhed skal have en ny kommunikations- eller marketingstrategi, og pilen peger på dig. Men hvor skal du starte? Vi stiller de indledende spørgsmål, som får dig ud over stepper...

Nyt seminar om kommunikationsstrategi (Aarhus + København)

Tag med til Publicos næste morgenseminar, hvor vi zoomer ind på kommunikations-strategi. Seminaret afholdes i både Aarhus (9/11) og København (16/11) 

Kære erhvervsleder: Spyt piben ud!

Uffe har skrevet en klumme til Erhvervsliv Aarhus om en af sine (mange) kæpheste: Erhvervslederes pinlige fravær fra samfundsdebatten.

Hjælp, min chef har købt et firma: Guide til opkøbs- og fusionskommunikation

Der er meget på spil, når to virksomheder skal smelte sammen til én. Særligt kommunikationen spiller en afgørende rolle for, om fusionen lykkedes. Grundig forberedelse, skarp eksekvering og et langsig...

Kommunebranding-tips fra Danmarks førende Liv

Hvis I vil stå forrest blandt de øvrige 97 kommuner, er det vigtigt med et stærkt kommune-brand. Liv Soelberg Andersen fortæller her, hvorfor kommunebranding er så vigtig (og svær) en disciplin.

It's framing, stupid! Derfor var Super League dødsdømt fra starten

På trods af milliarder i ryggen fra investeringsbanken JP Morgan var 12 europæiske storklubbers plan om en udbryderliga nærmest død ved fødslen. Årsagen? Ingen havde nemlig tjekket, om man havde sat e...

Ny skabelon: Kommunikations-strategi for dig, der ikke er ude på at sælge noget

Vi har lavet en strategi-skabelon til dig, der sidder i en offentlig organisation, en NGO eller en medlemsvirksomhed, hvor succesen ikke skal måles i salg eller penge. 

Sådan kan du bruge humor i din kommunikation

At bruge humor i kommunikation kan sammenlignes med at bage. Selvom du kommer mel, vand og gær i, er det ikke sikkert, at du får et velsmagende brød. Omvendt er der nogle ingredienser, der øger dine c...