Du skal have styr på dine H’er og VP, du ved. Altså: Hvem, hvad, hvor, hvordan og hvornår. Og dit værditilbud. Så skriver din branding-strategi sig selv, mens du drikker kaffe. Eller – næsten.
Hvis I vil stå forrest blandt de øvrige 97 kommuner, er det vigtigt med et stærkt kommune-brand. Liv Soelberg Andersen fortæller her, hvorfor kommunebranding er så vigtig (og svær) en disciplin.
Her får du vores guide til, hvordan du skaber medejerskab til bosætningsstrategien, så den bruges i virkeligheden frem for at findes i skuffen.
Kommuner og bosætningskampagner er blandt det, vi i Publico elsker at nørde mest. Og som vi efterhånden har et langt bagkatalog med. Derfor har vi dedikeret en ny side til den kommunale sektor.
Flyttepilen har længe peget mod de store studiebyer. Men nu bliver de unge børnefamilier ikke længere hængende. Og faktisk er det slet ikke nogen nyhed, for parceldrømmen har længe draget danskerne. I...
Publico har hjulpet Nordfyns Kommune med at udvikle en brandingstrategi med tilhørende kernefortælling, der fastlægger strategi, mål og midler for Nordfyns Kommunes samlede brandingindsats i 2019-2027...
Bosætningskampagne, tilflytterkommunikation eller kommunebranding. Uanset navn, er den svære disciplin vigtig for de fleste kommuners arbejde med at sikre økonomi til fremtidens serviceniveau. Men hvo...
Du skal have styr på dine H’er og VP, du ved. Altså: Hvem, hvad, hvor, hvordan og hvornår. Og dit værditilbud. Så skriver din branding-strategi sig selv, mens du drikker kaffe. Eller – næsten.
Med god analytisk røv i buksen kan kommunebranding være det rigtige valg, hvis lavt kendskab eller dårligt image bremser tilflytningen til din kommune.
Odder Kommune har knækket borgerkurven og tiltrukket knap 1.000 netto-borgere siden 2015, hvor kommunen indledte et samarbejde med Publico om bosætningsmarkedsføring. Med en ambitiøs bosætningsstrateg...