Seminar: Kommunebranding i Aarhus og Kbh.

Bosætningskampagne, tilflytterkommunikation eller kommunebranding. Uanset navn, er den svære disciplin vigtig for de fleste kommuners arbejde med at sikre økonomi til fremtidens serviceniveau. Men ...

Læg strategien: Hvorfor skulle jeg flytte til din kommune?

Du skal have styr på dine H’er og VP, du ved. Altså: Hvem, hvad, hvor, hvordan og hvornår. Og dit værditilbud. Så skriver din branding-strategi sig selv, mens du drikker kaffe. Eller – næsten.

Hvad kan en bosætningskampagne gøre for din kommune?

Med god analytisk røv i buksen kan kommunebranding være det rigtige valg, hvis lavt kendskab eller dårligt image bremser tilflytningen til din kommune.

Odder Kommune har knækket borger-kurven

Odder Kommune har knækket borgerkurven og tiltrukket knap 1.000 netto-borgere siden 2015, hvor kommunen indledte et samarbejde med Publico om bosætningsmarkedsføring. Med en ambitiøs bosætningsstra...

Ringkøbing-Skjern Kommune er Danmarks ledigheds-duks 

Ringkøbing-Skjern Kommune har en ledighed på blot 2,4 pct. En af mange styrker, som Publico i samarbejde med kommunens erhvervsråd markedsfører i den erhvervsbranding-indsats, som vi ruller ud for ...

Erhvervs-branding ved DM i skills

Ringkøbing-Skjern Kommunes Erhvervsråd deltager på DM i skills, fordi de unge mennesker på messen måske er fremtidens medarbejdere og ledere i nogle af kommunens mange virksomheder.

Var det noget med en temadag eller et foredrag om bosætning?

Publico kan levere foredrag, inspirationsoplæg eller temadage om bosætning, kommune-branding eller branding-strategi.

Erhvervs-branding i Ringkøbing-Skjern Kommune

Publico skal hjælpe Ringkøbing-Skjern Kommune med at udvikle en strategi for erhvervsbranding.

Workshop-turné skal tiltrække borgere i Vejen

Jagten på flere borgere til Vejen intensiveres. Borgerne i Rødding præsenteres for de indsigter og forslag, Publico har samlet sammen efter grundig analyse og dialog med borgere i Vejen Kommune.

Kommunalvalg: Kan personas øge stemmeprocenten?

Kommunikation kan øge stemmeprocenten til kommunalvalget. Vi peger på, hvordan et persona-perspektiv kan omsætte statistik til strategisk retning for lokale oplysningskampagner.