Tjek lige vores nye sektorside – dedikeret til kommuner

Kommuner og bosætningskampagner er blandt det, vi i Publico elsker at nørde mest. Og som vi efterhånden har et langt bagkatalog med. Derfor har vi dedikeret en ny side til den kommunale sektor.

Det er de færreste boligsøgende, der bliver overbevist udelukkende på baggrund af et nyt, velklingende kommuneslogan eller udsigten til et par gratis-billetter, hvis man flytter til kommunen. Det er et langt større maskineri, der ligger bag. Og for at en strategi har gang på jord – og målgruppen overhovedet overvejer at flytte til jeres kommune – skal hele kampagne-orkestret følge samme dirigentstok.

Igennem mange år har vi i Publico specialiseret os i de udfordringer, som kommuner typisk står overfor – og hvilke specifikke løsninger, der egner sig til netop deres situation. For det er aldrig præcis det samme, der virker for to kommuner. Det afhænger blandt andet af, hvad målgruppen efterspørger, hvilke andre kommuner, der konkurreres op imod, og selvfølgelig: Hvad I overhovedet har at byde på (?).

Fordi vi ikke kan lade være

Vi har allerede hjulpet en lang række kommuner med analyser, strategier og effektfulde eksekveringer af bosætningskampagner og kommunale brandingindsatser. Af samme grund synes vi, det er helt på sin plads at give jer, der arbejder i kommunerne, lidt ekstra opmærksomhed, viden og indsigter i, hvad der rører sig på området, og hvordan vi griber arbejdet an – både hvad angår tendenser, en mulig recession og den evige konkurrence (nabo-)kommuner imellem.

Medmindre I svømmer i tilflyttere og ikke orker at have flere rendende (i så fald kan I bare hoppe videre 😉), så vil vores nye side klæde jer på til bosætningsarbejdet fra start til slut og med alle de små som store elementer/problemer/muligheder, der følger med i processen. Så tjek da lige kommune-sektorsiden ud! 

Konkret kan du blandt andet blive klogere på: Analyse, målgrupper/personas, kommunikationsstrategi, platforme, sweetspots, eksekvering, kernefortælling, inbound marketing, video og måling. Derimellem er der god inspiration at hente – velbekomme! 😊

Hos Publico vil vi nemlig gerne bruge vores solide erfaring inden for kommune-sektoren til at hjælpe jeres kommune med at skærpe og eksekvere værditilbuddet, så det rammer målgruppen lige midt i flyttetankerne. Så dyk ned i de enkelte dele herunder.

    1. Folk forelsker sig i boliger og områder - ikke kommuner
    2. Første skridt er grundig analyse
    3. Vi flytter til byen, men også ud igen
    4. Strategi sætter kursen
    5. Find kommunens sweet spots
    6. Eksekvering følger til dørs
    7. Efter strategi følger indhold
    8. Sig det med video
    9. Video taler til hele sanseapparatet
    10. Vær synlig på boligsøgendes ”kunderejse”
    11. Grundsalg som indtægtskilde
    12. Mål indsatsen
    13. Eksempler: Syddjurs og Odder

Tag fat i Liv, hvis du vil vide mere. Fang hende på telefon: +45 61 79 86 89 eller mail: liv@publico.dk

 LivSoelbergAndersen_rund-lille