Blog

Tag dit budskab til nye højder – bogstaveligt talt

De er her, der og alle vegne. Til lands og til vands. I fugleperspektiv og frøperspektiv. I mørke og lys. Indenfor og udenfor. Det er selvfølgelig droneoptagelser, vi snakker om. Deres popularitet er på himmelflugt og bliver i stigende grad brugt i virksomheders kommunikation på grund af deres evne til at skabe wow-effekt.

Kigger vi ganske få år tilbage i tiden, måtte virksomheder op i en luftballon, hvis de skulle bruge videooptagelser fra luften. Det har dronens indtog ændret på, og derfor har det aldrig været nemmere og mere populært for virksomheder at benytte sig af droneoptagelser i deres kommunikation. Og det forstår vi godt i Publico – dronens dynamiske optagelser skaber wow-effekt. De kan sågar være bjergtagende.

Se her, hvordan Publico arbejder med droneoptagelser.

 

Fascinerende, ik’?

Droner har indtaget Danmark – hele verden faktisk

Ifølge Publicos kreative producer Lars Skov har droner indtaget Danmark. Hele verden faktisk. I den anledning har vi sat vores fotograf og dronepilot Simon Gjørtz stævne til en snak om droner, og om hvordan vi i Publico arbejder med droneoptagelser, når vi hjælper virksomheder med at skabe engagerende og interessant content.

 

 

Selvom droneflyvning er blevet tilgængeligt for alle og blot kræver en shoppetur i Bilka, så ligger der som nævnt i videoen ovenfor en række strategiske tanker bag de droneoptagelser, vi skaber i Publico. Eksempelvis er droneoptagelser meget mere end fugleperspektiv, som uomtvisteligt er fascinerende. Der ligger et stort potentiale i også at bruge forgrunden på en interessant måde for at skabe intensitet samt eksperimentere med sjove bevægelser og vinkler, der fanger andre perspektiver end blot oppefra.

Vores fotograf og dronepilot Simon Gjørtz fremhæver især kombinationen af dynamiske droneoptagelser med optagelser fra jorden som værende særdeles effektiv, da det giver et ekstra perspektiv til historien.

Der er i det hele taget oceaner af måder, man kan arbejde med droneoptagelser på, og det er også det, der gør dronen så effektiv i virksomheders kommunikation.

Slutteligt har vi samlet de droneoptagelser, der bliver nævnt i videoen. Optagelser, der både fascinerer og giver inspiration til vores fremtidige arbejde med droneoptagelser i Publico:

En drone i slow motion, der flyver under en katamaran, som sejler med næsten 100 km/t.

 

Et klip af en islandsk vulkan, hvor dronen flyver langs lavaen.


FPV (First-person view) er en fængende og interessant måde at filme på. Vi er hoppet med på FVP-bølgen.

 

Har du lyst til at læse mere om, hvordan vi arbejder med droner i Publico, så fortvivl ej. 

Læs mere om, hvordan vi arbejder med video- og filmproduktion.