Sandheden om nyhedsbreve

Publico-panelet har delt deres holdning til og udbytte af at arbejde med nyhedsbreve som kommunikationskanal. Det er der kommet en lækker rapport ud af.

Vi har spurgt vores 500 venner i Publico-panelet om deres erfaring med, holdning til og udbytte af at arbejde med nyhedsbreve som kommunikationskanal.

Det er der kommet en masse spændende svar ud af, som vi har samlet i en lækker rapport.

Vær så artig at hoppe direkte over i rapporten:

E-nyhedsbrevet ifølge Publico-Panelet

Selv tak.

I rapporten kan du bl.a. få inspiration til, hvornår på dagen du skal udsende nyhedsbreve (hint: før fanden får sko på).

udsendelsestidspunkter for nyhedsbreve

Du kan også få et indtryk af, om nyhedsbrevet er en effektiv marketing-kanal med solid ROI (hint: det er det).

er nyhedsbrevet en effektiv kommunikationskanal

Hvis du er usikker på, om din åbningsrate er høj, kan du sammenlige den med Publico-panelets (ambitiøse) holdning til, hvad åbningsrater bør være for henholdsvis B2B og B2C.

nyhedsbreve åbningsrater

I praksis er panelisternes åbningsrater dog lidt mere menneskelige end deres forventninger, selvom der bestemt er mange med særdeles flotte tal.

gennemsnitlig åbningsrate

Du kan også sammenligne din klikrate med panelets (ligeledes ambitiøse) forventning for B2C og B2B (hint: mindre kan også gøre det).

gennemsnitlig klikrate

I rapporten kan du blandt meget andet også blive klogere på panelets erfaringer med permission-indsamling. Hvis det er et emne, som interesserer dig (hint: det bør det gøre), så kan du også finde inspiration i Publicos guide til at indsamle permissions på Facebook via Lead Ads.

Bonusinfo 1: Vidste du, at du ofte kan høste en god portion ekstra åbnere, hvis du genudsender dit nyhedsbrev til de, der ikke har åbnet første gang?
NB: Kun 16 pct. af vores panelister gør dette.

Bonusinfo 2: Hvis du er typen, der godt kan lide høje åbningsrater (og hvem er egentlig ikke det?), så skal du bare se, hvad der sker med statistikken, hvis du arbejder med automatiserede e-mail flows. Automatiserede flows er en forudproduceret serie af emails, der ofte fokuserer mere snævert på et enkelt emne – som for eksempel Publicos LinkedIn-flinkeskole.
NB: 41 pct. af panelisterne gør ikke brug af automatiserede flows.

God arbejdslyst med dine nyhedsbreve!

7 gode grunde til, at e-mail marketing får din forretning til at vokse

Vil du vide mere om e-mail marketing og hvorfor du skal prioritere det i din virksomhed, så hent e-bogen herunder.

Hent guide til e-mail marketing

e-bog_email_marketing