Ny kommunikationsrådgiver søges (snarest muligt)

Vi søger en ny kommunikationsrådgiver per 1. januar 2021 - eller før. Vores nye kollega skal have mindst 5 års erfaring og må gerne have flair for it/tech. Søg kun, hvis du skriver bedre end de fleste.

Vi har travlt i Publico. Derfor er vi på udkig efter en ny kommunikationsrådgiver til en fuldtidsstilling i Aarhus. 

You had me at "Vi har travlt...". Søg stillingen med det samme 👈

Vi holder samtaler løbende (i november) og beslutter os, så snart vi har fundet den rette profil. Ansøgninger stiles derfor snarest muligt til Uffe Lyngaae: Uffe@Publico.dk.

Skærmbillede 2020-10-21 161457

Hos Publico får du:

  • 25 søde, dygtige kolleger
  • En mentor og projektledere at sparre med
  • Et bureau med medvind i markedet (vi er nu blevet Gazelle 3 år i træk)
  • En arbejdsplads med høj arbejdsglæde (4,2 i snit (1-5 skala))
  • Et familievenligt job og årlig udlandstur (når der ikke lige er corona)
  • Fede, sociale arrangementer (tænk fx koncerter, Northside, stand-up, Publico-dinners og MASH).

Publico som arbejdsplads: Vi er stolte af at have fem Publico-medarbejdere, der har passeret deres 10-års jubilæum. Vi tror på langvarige, professionelle venskaber og på, at det skal være sjovt at gå på arbejde. Vores kultur og holdånd er nok vores stærkeste konkurrenceparameter. Hos Publico får du 25 af branchens dygtigste kommunikationsprofiler som dine søde kolleger. Vi er i gang med at udvikle og skalere vores organisation til at kunne rumme 35-40 medarbejdere, der trives og har det sjovt, mens de bliver dygtigere.

DSC_0681-1

Hvad skal du lave?

Stillingens endelige indhold (mht. kunde- og leverance-mix) afhænger lidt af, hvem vi ender med at ansætte. Men for at være et godt match til stillingen skal du have lyst til et mix af følgende opgaver:

  • Rådgivning af videnstærke B2B-virksomheder om kommunikationsstrategi, content marketing og mediehåndtering
  • Produktion af indhold til kunders digitale kanaler (fx artikler, klummer, blog-indlæg, e-bøger, white papers, video-manuskripter og andre tekstprodukter)
  • Udvikling af kommunikations- og content-strategier for videnstærke B2B-virksomheder, der typisk har stor ekspertviden inhouse, 
  • Projektledelse af kommunikationsopgaver (fx content marketing-aktiviteter, kampagner, PR-aktiviteter, årsrapporter, CSR-rapporter og lign.) for engagerede kunder, der gerne vil holdes inde i loopet med løbende afrapporteringer
  • Planlægning og facilitering af kunde-workshops om temaer som positionering, kommunikationsstrategi, content marketing, personas, kunderejser og kernefortælling
  • Udvikling af ideer og koncepter (typisk i samarbejde med et par kolleger) til kunders kampagner, sociale medier og løbende kommunikationsaktiviteter
  • Udvikling og produktion af veloplagt indhold til Publicos egne kanaler; fx artikler, blog-indlæg, e-bøger, webinarer etc.

Hvor mange flueben kan du sætte?

+5 års erfaring: Du skal dog have mindst 5 års erfaring som kommunikatør for at komme i betragtning. Derudover lægger vi vægt på følgende:

  1. Du kan rådgive kloge kunder: Du er tilstrækkelig velbevandret i strategiske og taktiske øvelser inden for kommunikation og marketing til, at du kan rådgive kommunikations- og marketingansvarlige i videnstærke virksomheder om mål og midler. 
  2. Du kan sætte dig ind i komplekse problemstillinger: Det kan være, du har erfaring med at kommunikere om it eller teknologi i en B2B-virksomhed. Det kan også være, du bare er vant til at navigere og kommunikere i et komplekst interessent-landskab. Uanset hvad din baggrund er, er du god til at finde enkle kommunikationsløsninger på svære problemstillinger. Og det er du selvfølgelig klar på at demonstrere ved en eventuel samtale.
  3. Du skriver veloplagt og fejlfrit: Du skriver som en journalist, uanset om din baggrund er journalistisk eller akademisk. Hvis du laver fejl i din ansøgning, skal du ikke vente ved telefonen.
  4. Du kan styre projekter: Hos Publico er man som kommunikationsrådgiver ansvarlig projektleder på sine egne kunder og projekter. Det betyder, at du kan disciplinere dig selv og dine projekter, så du møder deadlines med overskud – også når der opstår bøvl undervejs.
  5. Du har forretningsforståelse: Du er god til at sætte dig ind i virksomheders forretningsmæssige situation og skarp i din analyse af, hvilke kommunikations-tiltag der bedst understøtter virksomhedernes mål. Du kan med andre ord læse og forstå Børsen – med oprigtig interesse – og oversætte en forretningsmæssig udfordring til en kommunikationsfaglig løsning.
  6. Du er god til engelsk: Det vil være en klar fordel, hvis du taler og skriver business-engelsk på et højt niveau. Mange af vores kunder har engelsk som koncern-sprog, og en del af vores tekstprodukter skal leveres på engelsk.
  7. Du er ikke bange for telefonen: Du skal have det godt med at gribe knoglen og ringe til en masse mennesker, du ikke kender, og som ikke altid har tid til at snakke med dig. Det gælder potentielle kunder, kunder, kunders kunder samt journalister og redaktører. 
  8. Du har bureau-erfaring: Det er ikke et ultimativt krav, men det vil bringe dig tættere på en samtale, hvis du kan dokumentere erfaring fra et PR- eller kommunikationsbureau. 
  9. Du er sulten: Selvom du har +5 års erfaring som kommunikatør, ser vi gerne, at du fortsat bærer en til ærgerrighed grænsende sult efter at udvikle dig via ud-af-komfortzonen-arbejdsopgaver for rigtige kunder og sparring fra kvikke kolleger.

Jeg kan sætte 13 flueben. Lad mig søge med det samme 👈

Kunderne: I Publico løser vi strategiske, taktiske og operationelle kommunikationsopgaver for ca. 80 virksomheder og organisationer.
Kundelisten tæller bl.a.:

  • Aberdeen Asset Management
  • AP Pension
  • Aquaporin
  • Bankdata
  • Cryos International
  • Deloitte
  • Dupont
  • E-Boks
  • EG
  • Erhvervsstyrelsen
  • Icotera
  • Letbanen
  • Louis Nielsen
  • Nordfyns Kommune
  • Miljøstyrelsen
  • NNIT
  • Nordic Waterproofing
  • Nærpension
  • Obton
  • Pressalit
  • Rambøll Management
  • Ringsted Kommune
  • Siemens Gamesa Renewable Energy
  • Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering
  • Syddjurs Kommune
  • Troldtekt
  • Viborg Kommune.

Wow! Dem vil jeg elske at arbejde for 👈

Hovedtal2020


Om Publico

Publico er et kommunikationsbureau, der hjælper videnstærke virksomheder med at vinde opmærksomhed, sympati og markedsandele.

Vi er specialister i at levere content & inbound marketing, kommunikations-strategier, kernefortællinger, employer branding samt pressearbejde til B2B-virksomheder inden for blandt andet finans, byggeri og it. Desuden udvikler vi velfunderede strategier og kampagner til stat, forsyning og kommuner.

25 kolleger og kontor med vandudsigt 🌅
Publico beskæftiger 25 medarbejdere med forskellige titler som fx  kommunikationsrådgiver, kommunikationskonsulent, kontaktchef, marketingkonsulent, digital konsulent, kreativ producer, videofotograf og projektleder. Vi sidder (næsten alle) samlet ved kanten af havnebassinet i Aarhus. En enkelt kollega bor i København og passer derfor vores satellitkontor i Hovedstaden fire dage om ugen.

publico_september2020_bw

Sådan ser (næsten) hele teamet ud på en random mandag morgen.