Publico er trådt ind i de voksnes rækker

Publico kan i dag fejre sin 18 års fødselsdag i bedre form end nogensinde. Trods en naiv forretningsplan er det blevet til 18 gode år, som giver lyst til flere.

I dag er det 18 år siden, jeg fik CVR-nummer og sprang ud som selvstændig med Publico (dengang Protekst).

Så må jeg vel på en eller anden måde være blevet voksen som virksomhedsejer. Eller - ved nærmere eftertanke - det er vist snarere virksomheden, der er blevet voksen. Jeg bliver det nok aldrig helt.

Men virksomheden Publico Kommunikation er faktisk trådt ind i de voksnes rækker med ledelsesteam, bestyrelse, pensionsordning, onboarding-plan, arbejdsglædemålinger og orden i penalhuset.

Og selvom virkeligheden anno 2019 ikke minder særligt meget om den studentikose utopia-beskrivelse fra forretningsplanen udarbejdet i 2001, så synes jeg stadig, vi lever op til mantraerne om, at det skal være sjovt at gå på arbejde, at vi skal opbygge forretningsmæssige venskaber, og at vi skal tjene gode historier, vi kan leve af på vores gamle dage.

P+U

Jeg er pivstolt af 2019-udgaven af Publico, der på alle måder overgår mine forventninger til egen formåen. Spørg enhver, der har gået i skole med mig eller mødt mig tidligere i livet, og de vil se på Publico og bekræfte, at jeg har fået det absolut maksimale ud af mit potentiale.

Hemmeligheden? At turde ansætte nogen, der er klogere og dygtigere end en selv. :-)