Partners in crime: Opeepl

Opeepl er Publicos faste samarbejdspartner, når vi skal bruge lynhurtige befolkningsundersøgelser, der genererer værdifuld målgruppe- og forbrugerindsigt.

I serien ’Partners in crime’ præsenterer vi hver måned en af vores faste samarbejdspartnere. Og denne gang er turen kommet til analysevirksomheden Opeepl.

 De har specialiseret sig i lynhurtige befolkningsundersøgelser, der på få timer kan generere værdifuld målgruppe- og forbrugerindsigt.

Hvad mener kunderne om vores produkter? Hvordan er danskernes holdning til et konkret emne? Og hvilke pressevinkler kan vi udtænke for det kommende år? Når vi hos Publico bliver stillet spørgsmål som disse, kan svarene meget ofte findes hos analysevirksomheden Opeepl.

Med et efterhånden stort korps af tilmeldte, aktive respondenter kan Opeepl levere markedsundersøgelser i løbet af få timer. Dermed er der kort vej til værdifuld data, som kan danne grundlaget for målgruppeanalyser, kommunikationsstrategier eller pressevinkler. Og vi har da også benyttet Opeepls services et væld af gange til blandt andet befolknings- og kundeundersøgelser.

Opeepl arbejder udelukkende med at generere forbrugerindsigt. Siden grundlæggelsen i 2012 er konceptet blevet forfinet og indsamlingen af data optimeret. Derfor kan kunderne i dag forvente at få indsigt om netop deres forbrugersegment på en agil, hurtig og nem måde.

Og så er Opeepl verdens hurtigste, når det kommer til dataindsamling: På helt ned til en time kan de indsamle en 100 pct. repræsentativ stikprøve på op til 1500 respondenter. Det gælder også, hvis man som virksomhed ønsker at indsamle forbrugerindsigt i andre lande end Danmark. Opeepl kan nemlig via apps nå ud til alle smartphone-ejere i hele verden.

Som en sjov feature kan statistikken fra Opeepls undersøgelser følges i realtid, så snart de første data kommer ind i det interaktive rapport-værktøj. Og her kan kunden ligeledes hurtigt filtrere og identificere eksplicitte indsigter, der er relevante for den konkrete undersøgelse.

Opeepl er 100% mobilbaseret. På den måde er de altid i hånden på respondenterne, og det er derfor, kunderne kan forvente den hurtige svartid.

Fakta om Opeepl: