To kommunikationstalenter søges til forårspraktik 2020

Er du klar på at omsætte den tørre teori fra skolebænken til saftig praksis? Som praktikant hos Publico får du indblik i maskinrummet på et professionelt kommunikationsbureau i hjertet af Aarhus.

Sådan prikker du hul på skrivebylden

Der er to årsager til, hvorfor du ikke får skrevet lige så meget, som du gerne vil. I dette indlæg får du løsningen til at få hul på skrivebylden – og du får vores copywriters tretrinsmodel til at ...

Nyhedskriterierne er ikke en 1-1 guide til den gode PR-historie – men en god rettesnor

Som organisationens PR-ansvarlige er det din opgave at sprede jeres gode nyheder. Men hvornår har du en god (og interessant) nyhed, som passer ind i nyhedsfladen, og hvornår skal du bare nøjes med ...

Marketing – du skal tale (og tænke) salg'sk!

Hvis du som marketingansvarlig vil have taletid – og ikke mindst budget – så er du nødt til at komme tættere på salgsafdelingens virkelighed. Marketing ”ejer” op mod 70 pct. af kunderejsen. Men hvi...

Udbud: Miljøstyrelsen har valgt Publico til skrotnings-kampagne

Der forsvinder årligt 63.000 skrotbiler i Danmark. Det tal skal ned. Derfor har Miljøstyrelsen udbudt en kampagne om "Indsamlingsordning vedrørende biler". Gæt, hvem der vandt?

Publico opruster med film- og video-wizard

Kreativ producer. Seniorrådgiver, video. Eller slet og ret film-mand. Vi har været omkring mange titelforslag som betegnelse for alt det film-lækkerness, Lars Skov skal lave til vores kunder.

To nye praktikant-talenter i Publico

Christina Møller Knudsen og Mathias Holm Sørensen studerer henholdsvis "corporate communication" og retorik på Aarhus universitet. Frem til januar 2020 skal de studere praksis i  Publico.

Hvad danske virksomheder kan lære af INBOUND19

INBOUND19-konferencen samlede i sidste uge 24.000 marketingfolk i Boston. Publico var selvfølgelig med. Her får du et indblik i de vigtigste marketingstrømninger, som også vil nå danske B2B-virksom...

11 tendenser, der former kommunikationsbranchen

En ekspertgruppe nedsat af Dansk Journalistforbund peger på 11 tendenser, der former medie- og kommunikationsbranchens fremtid. Få overblik over tendenserne her.

5 fodfejl, der f*cker med din PR-indsats

Rammer dit PR-arbejde alt for ofte forbi målskiven, og har du svært ved at etablere den gode dialog med journalisterne? Læs med her – og undgå 5 irriterende fodfejl, der spænder ben for pressearbej...