Danmarks mindst litterære tekstforfatter til Publico

Simon Krag Linde er ansat som ny tekstforfatter i Publico per 1. februar. Foruden at bidrage med lækker tekst her på bloggen skal Simon også sætte ord på Publicos kunder. Simon kommer fra en stilling hos Bro Kommunikation.

Fra Publico blev etableret (under navnet Protekst) i 2001 og i mange år frem var "tekstforfatter" lidt default-stillingsbetegnelsen på alle medarbejdere - inklusive ejerne. For tekst var jo kernen i vores arbejde, og ordene i enhver ansøgning til Protekst blev vejet på en guldvægt. Vi skulle jo kunne skrive langt bedre end kunderne selv. Give dem en wow-oplevelse i ethvert Word-dokument.

Siden udvidede vi vores værditilbud til at omfatte mere strategisk kommunikation, og standard-stillingsbetegnelserne blev lige så stille vekslet fra tekstforfatter til "kommunikationskonsulent" og "kommunikationsrådgiver". Hvilket fortsat er tilfældet. Og det er fint og rigtigt, fordi det favner den alsidige rolle som sparringspartner og indholdsproducent, vi spiller over for de fleste kunder.

Men teksten er fortsat en central del af vores arbejde, af vores differentiering i markedet og af den værdi, vi skaber for kunderne. For uanset om ydelsen hedder kernefortælling, content, inbound marketing, pressearbejde, branding, video, employee value proposition eller e-mail marketing, så spiller ordene en vigtig rolle. Ordene og teksterne er fortsat væsentlige parametre i såvel vores egen arbejdsglæde som i kundernes tilfredshed med vores leverancer. Derfor er jeg også glad for at kunne annoncere, at vi, for første gang i mere end 10 år, igen har ansat en tekstforfatter. En velskrivende en sågar. 

CA-CV

Simon Krag Linde kommer fra en stilling som tekstforfatter hos Bro Kommunikation, hvor han bl.a. har været medredaktør på Bro-blog, Danmarks største kommunikations-blog. Simon gav os selv tre gode grunde til at undlade at ansætte ham, da han søgte jobbet:

  • Han kalder sig selv Danmarks mindst litterære copywriter
  • Han kalder sig selv "krævende" og med "høje forventninger"
  • Han nævner også, at han gerne vil bo og arbejde i Afrika om 3-4 år.

Disse anti-grunde til at ansætte Simon var medvirkende til, at vi alligevel ansatte ham. Han har personlighed, kant og bliver sikkert også besværlig ind imellem. Men den udfordring imødeser vi med åbne øjne. Vi tror nemlig, at han kan tilføre vores egne og vores kunders tekster det der lille, udefinerbare ekstra, som gør hele forskellen. Et tvist, en tonalitet, en rytme, et glimt i øjet og et lille svirp med halen. Eller måske et decideret los i røven. B2B-kommunikation behøver nemlig langt fra være kedeligt.

Du kan få et indtryk af Simon på hans personlige blog.

Velkommen til Publico, Simon!