INBOUND18: Stor digital værktøjskasse til lille budget

De billige og gratis versioner af HubSpots marketing- og salgs-software har hidtil været ret skrabede. Men under INBOUND18, Hubspots årlige konference i Boston, annoncerede den amerikanske marketing-platform en række tilføjelser og forbedringer, der gør det ganske interessant for mindre virksomheder – eller store virksomheder med mindre marketing-budgetter – at prøve kræfter med HubSpots magi uden at skulle lægge en formue.

Også mindre virksomheder kan nu få en stærk værktøjskasse til deres digitale marketing, salg og service. Det var blandt nyhederne på årets INBOUND18, hvor HubSpot annoncerede en mere komplet pakke til såvel helt små virksomheder som enterprise-segmentet.

Skalering til store og små

HubSpot har hidtil henvendt sig primært til mellemstore B2B-virksomheder – i USA-termer hedder det SMB (små og mellemstore virksomheder), men oversat til danske forhold dækker det reelt over de mellemstore. Men HubSpot gennem længere tid har smidt en ordentlig bunke dollars i skalering af platformen, så den nu bliver relevant for så godt som enhver størrelse virksomhed.

Den største investering er sket på Enterprise-siden, hvor HubSpot efter alt at dømme nu vil tage konkurrencen op med giganter som Salesforce og Microsoft på CRM-fronten. HubSpot har en stærk marketing automation-platform – måske den bedste på markedet – men deres CRM-modul har været i den lette ende i forhold til Enterprise-behov. Det rådes der bod på nu med langt flere customiserings-muligheder og bedre mulighed for udviklere for at arbejde med Hubspots API.
 

Læs mere: 
8 marketing-trends fra INBOUND18, som du bør holde øje med

Se videoen af HubSpots CEO, Brian Halligan, her

Hvad er inbound marketing?

 

Stærk pakke til lille budget

Det er som sagt i skaleringen mod Enterprise-segmentet, at Hubspot har lagt mest energi – det er der, de fleste penge er. Men set med danske øjne er det mindst ligeså interessant, at der også er sket en række forbedringer på skaleringen nedad – bl.a. i HubSpots light-version af marketing-platformen, som kaldes Marketing Starter Hub.

Marketing Starter Hub har hidtil været begrænset til nogle gennemsnitlige værktøjer til lead-generering – blandt andet pop up-formularer og en funktion, der kan indsamle oplysninger fra enhver formular på et website, uanset hvilken software der er brugt. Koblet sammen med HubSpots gratis CRM er det en fremragende pakke til at komme i gang med systematisk og intelligent lead-generering, hvor man – prisen taget i betragtning – får en ret god indsigt i leads adfærd på website og i kanaler.

Nu med e-mail-værktøj

En af nyhederne på letvægts-marketing-fronten er, at HubSpots e-mail-værktøj nu også er en del af starter-pakken – endda i en opdateret version med drag n' drop-funktionalitet. Det betyder blandt andet, at det ikke længere er nødvendigt at få ens eksisterende nyhedsbrev-værktøj til at tale sammen med Hubspot. En øvelse, der er ganske ukompliceret, hvis man bruger en af de mere kendte udbydere som MailChimp eller Campaign Monitor, hvor der er direkte integration, men som kan blive ret bøvlet, hvis man bruger et værktøj, som HubSpot ikke sådan lige integrerer med.

Marketing Starter Hub kommer ikke med marketing automation, og det er stadig på alle måder en "Starter"-pakke. Til gengæld koster den også kun 50 Dollars om måneden, og for det beløb får mindre organisationer en rigtig god mulighed for at prøve kræfter med lead-generering, formularer, pop ups, kontakt-håndtering og adfærdsdata (med det gratis CRM-værktøj), annonceringsværktøj og web-analyse. Og alene adfærdsindsigten fra Hubspots sporings-script kan ofte være nok til at overbevise dem i hjørnekontorene om, at der skal allokeres budget til at gå all in med denne tilgang til marketing.

Effektiv lead-generering – og en afhængighedsskabende forsmag

HubSpot har Starter-pakker til alle deres søjler, som nu omfatter Marketing, Sales og Service (kundeservice) – CRM er i Hubspots optik ikke en søjle, men selve centrum for deres salg-, marketing- og service-moduler. Det er her, alt registreres og lagres i den egentlige motor for den salgs- og/eller marketingansvarlige.

De har samlet det hele i deres såkaldte Growth Suite, hvor man for 113 Dollars om måneden for Starter-modellen får en ganske stor værktøjskasse til lead-generering, kontakthåndtering, adfærdsdata, salg og kundeservice. 

På den måde kan man selv med et begrænset marketing-budget få et godt indblik i, hvad en stærk digital værktøjskasse kan gøre for virksomhedens marketing og salg. Og efterhånden som rygtet om den effektive lead-generering og adfærdsindsigt spreder sig i organisationen, kan man skalere op og få det fulde ud af markedets stærkeste digitale marketing-platform.

Skriv eller ring (27 15 70 92) til Kontaktchef Thomas Mandrup, hvis du vil høre mere om, hvad Hubspots værktøjskasse egentlig indeholder, og hvad den kan gøre for jeres marketing og salg.
Kontakt

Inbound marketing for B2B-virksomheder
Sådan får du flere lune leads

Hent e-bogen om inbound marketing og få svaret på, hvordan du ved hjælp af inbound marketing tiltrækker flere kvalificerede leads med godt indhold, lukker handlen og måler effekten.

Hent e-bogen

Inbound marketing e-bog