Kender du de 5 nye marketing-S'er?

Tiderne, hvor marketingfolk blot skulle være Don Draper-kreative for at være deres høje løn værd, er passé. Uffe skriver om de 5 nye marketings-S'er på bloggen.

Hvis nogen skulle være i tvivl, så er tiderne, hvor marketingfolk blot skulle være Don Draper-kreative og finde på catchy slogans for at være deres eksorbitante løn værd, passé.

Google, SoMe, Big Data, Automation, Programmatic, Data Management, SEO og andre grimme ord har forvandlet målemulighederne og dermed kundens forventninger fra “hvis din intuition siger dig det…” til “hvad er ROI i Q1?”.

I seneste udgave af McKinsey Quarterly identificeres* fem elementer, der, siger forfatterne, kan bringe marketing-disciplinen ind i en ny, gylden æra:

  • Science
  • Substance
  • Story
  • Speed
  • Simplicity


* Artiklen, der definerer elementerne, er skrevet af Jonathan Gordon og Jesko Perrey og hedder “The dawn of marketing’s new golden age“.

MCK_5_headline

Artiklen kan findes (og downloades som PDF) her.

Læs Uffes blog-indlæg om de 5 nye marketing-S'er