Indsaml permissions på Facebook

Kæmper du med at få permissions til dit nyhedsbrev, og har du en formodning om, at din målgruppe er på Facebook? Så bør du se nærmere på Facebook Lead Ads.

Facebook Lead Ads er en ganske smart annonceringsform, der gør det nemt at tilmelde sig nyhedsbreve, events, grupper og lignende samt at downloade e-bøger eller andet content-guf uden at skulle forlade Facebooks platform.

Eksempel på Facebook Lead Ad

 Kvalificeret konvertering med Lead Ads

En Lead Ad fungerer som en almindelig Facebook-annonce eller rettere et sponsoreret opslag. Det betyder, at du kan målrette visningen meget præcist på baggrund af de mange data, Facebook har om brugerne. Og jo skarpere målretning jo lavere bliver konverteringsprisen som bekendt.

For at konvertere Facebook-brugere til kvalificerede leads er det i første omgang vigtigt, at der er overensstemmelse mellem dét, du tilbyder, og annoncens call-to-action. Vælg derfor den mest sigende call-to-action til din annonce. Facebook tilbyder følgende muligheder:

CTA muligheder i Facebook Lead Ads

Med ovenstående CTA’er in mente er der altså flere forskellige måder at inkorporere en Lead Ad i din marketingstrategi. Du kan eksempelvis lave en Lead Ad til download af dit nyeste content offer, til tilmelding til dit nyhedsbrev, din blog eller til et seminar, til ansøgning om en jobåbning eller til deltagelse i en konkurrence.

En Lead Ad udfylder selv de informationer, Facebook kan finde om brugeren, og hvis du ikke beder om flere oplysninger, skal brugeren sådan set bare trykke på ”Indsend”. Du kan dog sagtens bede om mange flere oplysninger, men husk som altid: Det er rigtig rart at have mange data om sine interessenter, men hvis du kræver for meget af dem, er der stor risiko for, at de springer fra, inden de når at gennemføre tilmeldingsprocessen.

Eksempel på Facebook Lead Ad formular
Permissionsindsamling direkte i Newsfeedet

Sammenlignet med en almindelig annonce, der linker til din tilmeldingsside, er en af fordelene ved Lead Ads, at brugeren ikke ledes væk fra Facebook, hvilket ofte kan være en showstopper. Her kan de nemt gennemføre hele processen i deres Newsfeed på Facebook.

Dét kan lade sig gøre, da Facebook kan integreres med CRM-systemer og e-mail marketing-systemer via Facebooks API – ofte sker det via den ”diplomatiske” tjeneste Zapier, der får så godt som alle dine lækre tools til at tale sammen. Dermed ryger de nye permissions direkte ind på din abonnentliste. Du kan samtidig også eksportere nye abonnenter i en csv-fil til Excel.

Hvis du har en Facebook-pixel på dit website, kan Facebook desuden målrette din Lead Ad-annonce mod Facebook-brugere, der har vist interesse via besøg på dit site.

Du opretter en Lead Ad, der hvor du opretter almindelige Facebook-annoncer – vælg ”Leadgenerering” som målsætning.

Vil du have flere nyhedsbrevsmodtagere?

Savner du endnu mere inspiration til, hvordan I kan øge antallet af kvalificerede modtagere til jeres nyhedsbrev? Så har vi nogle gode forslag til dig:

5 tips til at konvertere dit (bedste) indhold til varme leads

Når permission-indsamling bliver et motiverende internt projekt

E-mail marketing anno 2018

Derfor skal du bruge e-mail marketing

7 gode grunde til at e-marketing får din forretning til at vokse.

Vil du vide mere om e-mail marketing og hvorfor du skal prioritere det i din virksomhed, så hent e-bogen.

Hent e-bogen

e-bog_email_marketing