E-mail marketing anno 2018: Guld for statistik-nørder

Savner du et solidt sammenligningsgrundlag for jeres e-mail marketing? Så er der hjælp at hente i en ny benchmark-rapport fra IBM.

Der er godt nyt for alle benchmark-hungrende marketingansvarlige. I en ny rapport har IBM Watson Marketing sammenlignet åbningsrater, klikrater, bounces, afmeldinger, og meget mere.

De har lavet sammenligninger for flere tusinde brands på tværs af 40 lande og 20 brancher. Dyk med ned i benchmark-paradis.

Laver du e-mail marketing på tværs af landegrænser? Så får du lige lidt guld her. IBM Marketing Cloud har sammenlignet åbningsrater, klikrater, bounces, afmeldinger og meget mere på e-mails. God statistik er guld værd - det mener vi i Publico.

Lad os lige slå én ting fast med det samme: Den mest retvisende målestok for din e-mail marketing vil altid være at sammenligne jeres egne udsendelser over tid. Basta.

Når det er nævnt, er det aldrig spildte kræfter fra tid til anden at skele til både konkurrenter og nabolande, når du skal sætte de benhårde data fra sidste måneds nyhedsbrevsudsendelse i relief. Og det er her, at IBM Watson Marketing og deres seneste rapport på området kommer ind i billedet.

 

Se, hvordan du klarer dig i rapporten 2018 Marketing Benchmark Report (kræver afgivning af kontaktinformation).

 

Data i rapporten er ikke udspecificeret for Danmark. Det tætteste, vi kommer på lokale metrics, er Europa som samlet enhed. Derfor er det værd at bemærke, at der kan være ret store forskelle på de europæiske landes marketing-kultur, medieforbrug og endda markedsføringslovgivning.

Med diverse forbehold in mente er der mange interessante informationer at finde. Vi har herunder samlet tre nedslag fra rapporten, der kan være relevante i en europæisk e-mail marketing-kontekst.

 

Gennemsnitstal for e-mail marketing i Europa:

  • Åbningsrate: 21,9%
  • Klikrate: 4,7%
  • Klikrate for åbnede e-mails: 17,3%

 

Dette blogindlæg så første gang verden i 2016 og er siden revideret med nye tal og informationer.

Derfor skal du bruge e-mail marketing
7 gode grunde til at e-marketing får din forretning til at vokse.

Vil du vide mere om e-mail marketing og hvorfor du skal prioritere det i din virksomhed, så hent e-bogen.

Hent e-bogen her

e-bog_email_marketing