Er e-mail marketing stadig i live?

Tag det bare helt roligt. E-mail marketing er stadig rasende relevant. Hør bare Jacob fortælle, hvorfor nyhedsbreve fortsat har en berettigelse – og få et par idéer til, hvordan du holder dit nyhedsbrev interessant.

Er e-mail marketing stadig relevant, spørger du måske dig selv, mens du trykker send på jeres seneste nyhedsbrev. Få et par fif til, hvordan du holder dit nyhedsbrev interessant.

Med et hav af kommunikationskanaler til rådighed kan nogle måske fristes til at stille spørgsmålstegn ved, om e-mail marketing stadig har en berettigelse. Det kan vi godt afsløre, at det har, og Jacob fortæller her hvorfor.

 

Når man arbejder professionelt med e-marketing marketing, er der nogle ting, du skal være opmærksom på.

For det første er e-mail samtykkebaseret. Det betyder, at dine modtagere skal have sagt ja til at modtage din kommunikation. De skal også altid have mulighed for at afmelde sig igen.

Vi skal have respekt for det samtykke, og det betyder, at vi kun skal sende relevant indhold til modtagerne. Irrelevant indhold ligger også på toppen over årsager til, hvorfor folk afmelder sig dine e-mails.

Segmentering gør e-mails mere relevante

Mange e-mail systemer idag har mulighed for at segmentere din modtagerliste. Du kan inddele modtagere efter branche eller virksomheds størrelse. Så kan du let sende information, som kun er relevant for din målgruppe.

Spar tid med automatisering

En anden mulighed som moderne e-mail marketing systemer har i dag er at man kan automatisere meget af sin kommunikation. Du kan f.eks. sætte en automatisk velkomstmail op, sådan at man i det øjeblik man tilmelder sig, så får man en e-mail med dit bedste indhold eller et særligt tilbud - eller et lille spørgeskema, hvor du kan blive klogere.

Det er blot nogle af de muligheder du har med moderne e-mail marketing.

Vil du vide mere om e-mail marketing og hvorfor du skal prioritere det i din virksomhed, så hent e-bogen herunder.

7 gode grunde til, at e-mail marketing får din forretning til at vokse