Er du Publicos nye digitale konsulent med speciale i SoMe?

[Stilling er besat] Skal annoncering på sociale medier være din turf? Drømmer du i kunderejser? Kan du få usexede nicheprodukter til at konvertere via lead-annoncering? (Bare stop her, hvis du slog det op). Og kan du snakke om CPC, CTR, retargeting, insight tags og andre frække SoMe-termer, så vores kunder forstår dem? Så er du måske Publicos nye digitale konsulent.

 

[Stillling er besat] Hos Publico har vi fokus på content marketing, og i vores verden er distribution lige så vigtigt som selve indholdet. Vi har travlt i det digitale team, som tager sig af distribution på de sociale medier, i Google og via marketing automation-systemer. Derfor søger vi nu en digital konsulent, der kan hjælpe os med at planlægge, eksekvere og løbende optimere kampagner på LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest mv. En konsulent, der forstår værktøjerne og har øje for den kontekst, kanalerne skal bruges i. Og som har prøvet at sidde med hænderne i SoMe-dejen i en tidligere stilling (kan også være et praktikforløb eller et studiejob).

I Publico arbejder vi overvejende med videnstunge B2B-virksomheder og offentlige organisationer. Derfor er det væsentligt, at du kan analysere en kompleks virksomheds marked og målgrupper og komme med en klar anbefaling til en SoMe-strategi.

Hos os får du:

  • 27 søde, dygtige kolleger
  • Et dedikeret, digitalt team (3 m/k'er plus dig) at sparre med
  • Alsidige arbejdsdage og opgaver, som du selv kan være med til at forme
  • Et bureau med medvind i markedet
  • En arbejdsplads med høj arbejdsglæde (4,2 i snit (1-5 skala))
  • Stor fleksibilitet med mulighed for et par ugentlige hjemmearbejdsdage
  • Masser af fede sociale arrangementer, når corona-skyen letter (tænk fx NorthSide, stand-up, Publico-dinners og årlig udlandstur).

Her er din legeplads

Vi kommer fra content marketing, og derfor bifalder vi, at algoritmerne på de sociale medier i dag belønner relevans, kontekst og godt indhold mere end pang-farver og clickbait-overskrifter. Det gør du selvfølgelig også. Som vores nye digitale konsulent forstår du de sociale mediers placering i kunderejsen og det samlede kanalmix, og du fokuserer på de mest relevante nøgletal, når du skal vise en kampagnes effekt.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være at:

  • opbygge kampagner (herunder opsætning af kanaler, målsætninger, målgrupper, de rette budstrategier, annoncer mv.) på især LinkedIn, Facebook, Instagram og Pinterest
  • optimere kampagner løbende
  • opsætte den rette tracking og de rette integrationer
  • rapportere og præsentere resultater for kunder og kolleger
  • projektstyre kampagner på sociale medier

Hvem er du?

  • Du kan være nyuddannet eller have et par års erfaring. Men det er vigtigt, at du har hands-on erfaring med annoncering på sociale medier. Du behøver ikke kender til alle kanaler, men skal som minimum have erfaring med enten Facebook eller LinkedIn
  • Du har naturligt flair for digitale værktøjer og sociale medier
  • Du ved, at annoncering og god performance ikke lykkes uden at tænke værktøjet ind i en større kontekst
  • Du fokuserer på resultater og er klar til at levere letforståelige kunde-rapporter, der dokumenterer effekt

Kan du se dig selv hos os?

Hvis ja, så send CV og ansøgning til Liv (liv@publico.dk) med emnelinjen "digital konsulent". Du er også velkommen til at ringe til Signe på +45 20 20 68 04, hvis du vil vide mere om stillingen.

Vi holder løbende samtaler og tager opslaget ned, når vi har fundet den rigtige kandidat. Start-dato: I juni eller august. Så skynd dig at sende os din ansøgning – vi glæder os til at høre fra dig.