Certificeret HubSpot Gold Partner og Google Partner

Fik vi egentlig sagt, at vi er certificeret HubSpot Silver Gold Partner og Google Partner? Det er faktisk dit bevis på, at vi ved, hvad vi snakker om (og gør), når vi vil give dit indhold digitalt liv via inbound marketing, SEO og annoncering på Google.

Kan du huske dengang, da content marketing var king? Dengang da alt handlede om at uddanne og informere dit publikum ved at skrive spalte op og spalte ned om alt det, dine potentielle kunder måske gerne ville vide? Ok, sådan er det faktisk stadig, men det er sket noget vigtigt. Vi (og her mener jeg marketeers over en bred kam) er kommet i tanker om, at alt det helt eminente indhold vi producerer, jo faktisk kun er noget værd, hvis vores målgruppe ser det (shocker!).

Content is king
but distribution is queen 
and she wears the pants.
Jonathan Prelman, Buzzfeed

Fyld i skrivebordsskuffen

For nogle år siden var det faktisk en reel bekymring i Publico. Vi producerede masser af – i al ubeskedenhed – glimrende content marketing, og vi havde også dengang tillidsfulde og loyale kunder, som gerne ville købe vores ydelser. Men vi følte ofte, at vi slap processen for tidligt. At vi lod vores kunder i stikken, når vi overleverede de gode tekster eller videoer i hænderne på fortravlede marketingansvarlige. For alt for ofte endte det – ja, lad os bare stå ved det – dyrtkøbte content med at blive sendt ud i et enkelt nyhedsbrev og derefter blot tjene som fyld i skrivebordsskuffen.

Giv dit content et formål

Et godt stykke content kan flytte holdninger, skabe opmærksomhed og vinde markedsandele, og det kan (og skal) tjene som trafikskaber og/eller leadgenerator, hvis det får den rette luft under vingerne.

Certificeret HubSpot-bureau

Det var derfor, vi dengang besluttede at kaste os over inbound marketing – marketing-metoden, der gør os (og dig) i stand til at orkestrere indholdsproduktionen og ikke mindst distributionen nøje efter den moderne B2B-købers beslutningsrejse. Vi forelskede os i marketing automation-værktøjet fra HubSpot, som er den softwarevirksomhed, der står bag den metode, der siden er blevet branchestandard. HubSpot har udviklet en avanceret platform, som indeholder stort set alt, hvad den gennemsnitlige marketing- og salgsafdeling har brug for af digitale hjælpemidler. HubSpot kræver derfor også, at deres partner-bureauer gennemgår en relativt omfattende certificeringsproces, så de er i stand til at rådgive kunder inden for alle kringelkroge af platformen. Dermed ikke sagt, at HubSpot er svært at bruge. Tværtimod, og det er netop styrken. Men vi skal som partnerbureau vide præcis, hvilke knapper vi kan skrue på, hvis en kunde spørger.

Læs mere: Hvad er inbound marketing?

Ikke længere for fin til annoncering

Lad os spole tiden lidt tilbage igen: Kan du huske dengang, da vi (og her mener jeg igen marketeers over en bred kam) kategoriserede online annoncering som en yderst tvivlsom disciplin, som var forbeholdt B2C, webshops og nettets pistolsælger-typer? Dengang, da online annoncering var det onde modstykke til den meget fine disciplin content marketing? Sådan kan vi ikke tillade os at tænke længere, for hvis vi – og du – vil have den mindste chance for at blive bemærket i den content-mættede digitalsfære, så er vi simpelthen nødt til at gribe til lommen. På de sociale kanaler er den organiske reach for organisationer i dag tæt på nul, og på Googles søgeresultatside er der så hård kamp om placeringerne, at annoncering efterhånden er obligatorisk. Samtidig tilbyder både Google, Facebook og LinkedIn nogle særdeles effektive annonceplatforme, hvor det er muligt at tilrettelægge den betalte distribution meget præcist efter sin målgruppe og dennes beslutningsrejse. 

Læs mere om det her: Digital B2B-marketing i 2019: Skru op for distributionen

 

Derfor er online annoncering i dag næsten altid en del af den pakke, vi tilbyder vores kunder. Og derfor er vi certificeret Google Partner.

Inbound marketing for B2B-virksomheder

Hent e-bogen, der giver dig et grundigt indblik i, hvordan du tiltrækker flere leads med godt indhold, lukker handlen og måler effekten. 

Hent e-bogen om inbound marketing

Inbound marketing e-bog