Branchens bedste ydelsesbeskrivelser? 😇

I Publico har vi igennem mange år levet med grotesk uopdaterede ydelsesbeskrivelser. Men det er slut. Nu synes vi selv, vi har skrevet branchens bedste og mest uddybende beskrivelser.

They ask, you answer.

Det er titlen på en bog af content marketing-guruen Marcus Sheridan. Hovedpointen ligger allerede i titlen: Hvis dine kunder og prospects har nogen spørgsmål, som de stiller Google eller deres netværk, skal du svare på dem. Helst på dit website, så kunderne og Google selv kan finde svaret, når det passer dem.

Jeg vil ikke påstå, at Publicos kunder ligefrem ligger vågne og funderer over, hvad Publico mon sælger. Men vi har længe været alt for dårlige til at fortælle om vores ydelser på vores eget site. Der er måske gået lidt for meget content marketing i den. Gaver-gaver-gaver. Men hvad f***** sælger I?

Det bør være nemt at online-researche sig frem til, hvad en virksomhed laver og sælger. Så den moderne kunde eller prospect kan danne sig et overblik i fred. Før man når dertil i sin kunderejse, at man gerne vil i dialog.

Efter et par års tilløb har vi udnyttet corona-stilstanden til at komme i mål med vores nye ydelsesbeskrivelser. Tadaa!

Ydelser_-1

NÃ¥r jeg er i dialog med potentielle kunder om et eventuelt content-samarbejde, plejer jeg at opfordre kunden til at vurdere sin shortlist af mulige bureau-samarbejdspartnere ud fra, hvor gode de er til at udvikle, producere og distribuere indhold for sig selv.

Den sammenligning falder nemlig oftest ud til Publicos fordel. Vi er duksen i klassen på det punkt. Det er vi, fordi vi elsker at udtænke, skrive og udkomme. Det er vi også, fordi det virker som turbobenzin i vores egen vækstmotor. Vi er nemlig også kyniske omkring det. Det bør vores kunder også være. Det er jo ikke (kun) for sjov, vi laver godt indhold, selvom det gerne må være sjovt.

Nu er jeg også begyndt at bruge vores ydelsesside-beskrivelser som et selvstændigt salgsargument for at vælge Publico. Jeg er seriøst ikke stødt på nogen danske bureauer, der har tilnærmelsesvis så uddybende, informative og transpararente beskrivelser af deres egne ydelser.

Publicos ydelser falder i 4 kategorier:

  1. Strategi

  2. Indhold

  3. Distribution

  4. MÃ¥ling 

Vores kerneydelser er strategi & indhold.
Det er 80 procent af vores arbejdstid og omsætning. Det er her, vi shiner. Men ofte er det spild af gode strategier og godt indhold, hvis man ikke følger begge dele til dørs med en intelligent digital distribution, der sikrer, at indholdet rent faktisk når ud til de målgrupper, det er skabt med tanke på.

Måling af effekt er bare blevet en naturlig del af enhver seriøs, strategisk kommunikationsindsats. Uanset om det er en informationskampagne, en rebranding-indsats, en repositionering eller en inbound marketing-pilotkampagne. Måling skal der til, når strategien er udviklet, indholdet er vel produceret og intelligent distribueret.

Ydelsesikon_Strategi_roed_1462

1) Strategi

Ydelsesikon_Indhold_roed_1462

2) Indhold

Ydelsesikon_Distribution_roed_1462

3) Distribution

Ydelser_MaalingNY_roed_1462

4) MÃ¥ling

Jeg håber, du er enig med mig i, at vores ydelsesbeskrivelser (nu, langt om længe) giver et godt indtryk af, hvad vi laver i Publico. I modsat fald hører jeg meget gerne fra dig.

Næste udviklingspunkt er, at vi vil lave en pris-side. Der er simpelthen ingen i vores branche, der (pÃ¥ deres website) fortæller, hvad deres ydelser koster. Det skal vi da turde fortælle. 

Coming up.