K-tjek

Publicos gratis K-tjek er en kombination af et online-spørgeskema og en (frivillig) personlig feedback-samtale med en Publico-konsulent.

Spørgeskemaet giver i sig selv ingen endegyldige svar på, om du er købt eller solgt. Kvaliteten af en virksomheds kommunikation skal jo altid måles i forhold til de forretningsmål, den skal understøtte.

Spørgeskemaet er udviklet som et dialogværktøj, der kan strukturere samtalen om strategisk kommunikation – internt i virksomheden eller med en konsulent (fx Publico). 

Klik direkte videre til spørgeskemaet

Den ultimative liste med 75 spørgsmål til persona-interviews

Vi har samlet 75 spørgsmål, du skal stille for at blive klog på de personaer, som du skal målrette din markedsføring imod. 

Kan du skrive "tjek" ved samfundsansvar i din ledelsesberetning?

Flere virksomheder skal fra 2019 redegøre for CSR – eller for manglen på samme. Har du overvejet, hvordan det ser ud, hvis du rapporterer, at din virksomhed ikke har politikker for menneskerettighe...

CEO’en – stopklods eller accelerator for datadrevet marketing og salg?

Det er ikke uden grund, at The Economist har konstateret i en leder, at verdens mest værdifulde råvare nu er data. Data er den nye olie. 

8 tips for B2B-typer til at få mere værdi ud af e-mail marketing

Du laver allerede e-mail marketing. Formentlig kvartalsvise nyhedsbreve. Du bruger sikkert Campaign Monitor, Mailchimp eller Apsis. Og så er den ged vel barberet. Eller hvad?

Det begynder med ’why’: Hvorfor eksisterer jeres virksomhed?

Alle virksomheder har en skarp fortælling som fast holdepunkt i deres kommunikation. En fortælling, der på 30 sekunder beskriver virksomhedens formål. 

Pressechef: Øvelse gør dig (desværre) til mester i krisekommunikation

I vores tid kan alt blive til en krise. Det er en af konsekvenserne ved blandt andet de sociale mediers indtog. En anden konsekvens er, at kriserne har ændret karakter, og det ikke længere kun er d...

Sådan skriver du din kernefortælling – helt kort

Har I sat ord på jeres kernefortælling og nedfældet den på papir i form af klare, handlingsorienterede budskaber? Vi giver tre gode råd til, hvordan du skriver en kernefortælling. 

Hvad er en kernefortælling? Og hvorfor bør din virksomhed have en?

Alle virksomheder har en kernefortælling. Men det er ikke alle, der har sat ord på den – det bør de gøre. Og hvorfor skal du så prioritere netop kernefortællingen?

Publico udnævnt til Gazelle-virksomhed 2018 og i 2019(!)

Vi er stolte over at blive Gazelle i 2018. Da vi har skævt regnskabsår, gives Gazellen på baggrund af det regnskab, vi afsluttede 30. juni 2017. Old news. Men alligevel værd at glæde sig over og fe...

Netværk som en amerikaner - 3 tips til at blive bedre til at netværke

For nogle mennesker virker det helt naturligt at tale med alle til konferencer og netværksmøder. Her får du konkrete værktøjer til, hvordan du starter en samtale, forbereder gode samtaleemner og få...