Jeg håber, du nyder genåbningen, og at situationen er ved at være normaliseret på din arbejdsplads.
I Publico er vi tilbage på kontoret, hvorfra vi ser frem til næste fredags bordtennis, fadbamser og restaurant-extravaganza. 🥳
Inden da skal vi lige nå at kommunikere lidt om donorsæd, revisor-viden, robotter, pensionsinvestering, forward osmosis (look it up!), erhvervsklynge-positionering, offshore-vindmøller, psykisk sårbare førtidspensionister, outplacement, cloud computing, camønoen og IP-rettigheder.
Med venlig 😷-hilsen Uffe – på vegne af Team Publico
PS: Det er bare fordi at ... vi har faktisk lige lavet sådan en præsentationsfilm om os selv. Tjek den da ud her. 👇
Skabelon til kommunikationsstrategi for dig, der ikke skal sælge noget
Vi har i Publico haft stor glæde af den skabelon til kommunikationsstrategi, som Thomas Mandrup udviklede for et par år siden. Både fordi vi selv bruger den, når vi hjælper virksomheder med strategiudvikling, og fordi mange af vores kunder og forretningsmæssige venner har downloadet og brugt skabelonen til deres strategier. 🎯
Men for de af vores kunder og venner, som sidder i offentlige organisationer, halvoffentlige organisationer, NGO'er eller andre organisationer, hvor det ikke er lead-opvarmning, konvertering, salg og tilsvarende kommercielle KPI'er, kommunikationsstrategien skal understøtte, har "den gamle" k-strategi-på-et-ark-skabelon, ikke virket efter hensigten. 🤔
Derfor har vi da lavet en ny skabelon, hvor eksemplet er en medlemsorganisation. Forhåbentlig nemmere at relatere til for ikke-kommercielle typer. Vær så artig. 😇
Webinar: LinkedIn-annoncering for B2B-virksomheder (onsdag den 12. maj kl. 9.15)
På dette webinar får du gode råd om, hvordan du som B2B-virksomhed kommer i gang med at annoncere på LinkedIn – og hvordan du bedst udnytter det store potentiale, som kanalen rummer i forhold til awareness-opbygning og lead-generering.
Pssst! Webinaret er for dig, der køber ind på præmissen om, at LinkedIn er et frugtbart hav at fiske i (hvis man fisker efter B2B-virksomheder), og som har en ambition om at komme i gang med at annoncere på LinkedIn. Hvis du leder efter inspiration til bedre organisk LinkedIn-indhold, employee advocacy eller allerede er superbruger af LinkedIn Campaign Manager, så er det ikke lige på dette webinar, at du får de svar, du søger.
Signe er digital konsulent med speciale i paid social media. Thomas er seniorrådgiver og kontaktchef med særlig flair for thought leadership og inbound marketing. Tilsammen udgør Signe og Thomas Publicos dream-team på LinkedIn. 👸🤴
CRM er ikke "bare" et salgsværktøj, men kan blive et skatkammer for hele forretningen
Er 5.000 besøgende på websitet og 50 nye leads om måneden egentlig godt? Måske. Er 10 bookede møder og to nye kunder om måneden godt? Tja, hvis det er det, der er potentiale til. Men ved I egentlig det? Hvis I ikke har et fælles værktøj til at spore, rangere og segmentere jeres potentielle kunder, så er jeres KPI’er sandsynligvis mest udtryk for jeres bedste gæt.
Et godt CRM gør marketing i stand til at generere varme leads og hjælper salg med at prioritere. Så drop Excel-arket fra h******, og sæt CRM i centrum for jeres marketing- og salgsaktiviteter.
Blog-indlæg: Den gode content marketing-indsats begynder med at forstå målgruppen. Med disse ni digitale værktøjer kan du komme rigtig langt i forståelsen af dine målgruppers online-adfærd.