HubSpot Video

Se eller gense webinaret, der blev afholdt den 27. april

Bæredygtighed er et tema, som stort set alle virksomheder skal forholde sig til. På Publicos webinar fortæller vi, hvordan du kan inkludere bæredygtighed i din kommunikation og styrke din virksomheds grønne profil. Vel at mærke uden at blive beskyldt for greenwashing og vildledende markedsføring.  

Alle taler om klima, bæredygtighed og en grønnere fremtid. Det er ikke så underligt, for en bæredygtig profil er nøglen til flere kunder, lettere rekruttering og gladere medarbejdere. Derfor er bæredygtighed også et yderst relevant emne hos de fleste virksomheder – på tværs af sektorer, virksomhedsstørrelser og placering i værdikæden.

Men konkurrencen om at være bæredygtighedsduks er hård og flere virksomheder er allerede faldet for fristelsen til at fylde for meget drivhusgas i på de klimavenlige budskaber, så anklager om greenwashing sidder løst hos klimaaktivister og forbrugerorganisationer. Derfor er bæredygtighed et emne, der skal behandles med passende omhu.

Med udgangspunkt i egne erfaringer og cases guider dine værter dig gennem diskussioner om livscyklusanalyser, diversitet, CO2-emmisioner og grønne slogans. Vi analyserer aktuelle cases fra den offentlige debat og egen rækker og kommer med vores bud på, hvordan din virksomhed eller organisation kan navigere uden om de værste faldgruber.

I løbet af webinaret kommer vi omkring:

  • Hvorfor du bør kommunikere om bæredygtighed
  • Hvorfor luftige udsagn som ”Klimavenlig” er farlige – og hvad du kan sige i stedet for
  • Forbrugerombudsmandens guide til miljømarkedsføring
  • Indsigt og læring fra konkrete cases.

 

Dine oplægsholdere er:

publico_esben_2021

publico_jacob_2021

Esben Würtz Sørensen

Kommunikationsrådgiver og adfærdsdesigner


Jacob Trier

Kommunikationsrådgiver