Ingen billeder? Webversion

"Don't be evil" var engang en berømt sætning fra Googles code of conduct. Måske var det for svært at overholde, når man er en virksomhed, der lever af at høste personlige oplysninger om folk. I hvert fald har Google siden modereret sætningen til "Do the right thing". Den er lidt mere åben for fortolkning...

"Do the right thing" var også et mantra, der blev gentaget ved årets Inbound-konference i Boston, hvor Publico deltog med tre konsulenter. Her med tilføjelsen; "even when it's hard". Der er kun én måde at få succes med sin forretning i dag, og det er ved at være flink.

Kunderne skal være i centrum – ikke salg, ikke produkt, men kunderne.

Det er dem, der har magten, og virksomheder er nødt til at spille på deres præmisser. Det er ikke nyt, men det er vigtigere end nogensinde før. 

CTO og medstifter af marketing-platformen HubSpot, Dharmesh Shah, sagde det vittigt, kløgtigt og særdeles underholdende i sin keynote under Inbound-konferencen (se videoen, hvis du vil have lidt reel værdi ud af dagen i dag😉). 

HubSpot har taget livet af den traditionelle salgstragt og manifesteret den kundecentriske tankegang i et fysisk hjul – The Flywheel

 

funnel to flywheel

 

Det er efter vores overbevisning ikke nødvendigt at tage så drastiske midler i brug. Men tag et nyt kig på jeres code of conduct (få evt. inspiration fra HubSpots Culture code). Gør I det rette? Giver I noget værdi, før I tager noget? Det kan lyde en tand for naivt og altruistisk. Men det er det, jeres potentielle kunder efterspørger: 

"Giv mig noget, jeg værdsætter, før du tager noget, jeg værdsætter."

I den ånd giver vi dig herunder mere guf om de emner, der rører sig i moderne marketing – kurateret af Publicos Boston-delegation. Vi giver dig også konkrete tips til, hvordan du kan puste nyt liv i dit gamle indhold – og slippe for at betale Publico for nyt! Det er da "the right thing". Tjek i øvrigt også vores kommende seminarer – gratis værdi på to timer.

God fornøjelse!

 


 

8 marketing-trends fra INBOUND18

 

inbound18-billede-566589-edited

 

INBOUND18-konferencen er verdens største konference om inbound marketing. Publico tog turen til Boston for dig og bringer dig her et udpluk af de vigtigste marketingtendenser, du bør følge med i fremover, hvis din indsats skal helt frem i bussen.

Læs de 8 marketing-trends her

 


 

Genbrug dit content, og få mere trafik for færre penge

Genbrug af content - gammel vin på nye flasker

 

Mange virksomheder har en guldgrube af indhold, der ligger og samler støv på ubesøgte undersider eller i nyhedsarkivet. Måske gælder det også for din virksomhed?

Der er al mulig grund til at opfriske og genudgive gammelt content, som I har lagt mange ressourcer i at producere. Det kan nemlig give både mere trafik og bedre placeringer i Google. Med fire enkle trin kan du give nyt liv til de store mængder af godt indhold, som ingen læser.

Få mere ud af dit content

 


 

Stor digital værktøjskasse til et lille budget

toolbox-1

 

De billige og gratis versioner af HubSpots marketing- og salgs-software har hidtil været ret skrabede. Men under INBOUND18 annoncerede den amerikanske marketing-platform en række tilføjelser og forbedringer, der gør det interessant for mindre virksomheder – eller store virksomheder med mindre marketing-budgetter – at prøve kræfter med HubSpots magi uden at skulle lægge en formue. 

Læs om den "lille" værktøjskasse

 

 

 
Her er en linje tekst – den er hvid
High five for at åbne – stort kram for at klikke!
 
Kontakt Publico
  Publico Kommunikation 
  Balticagade 7
  DK 8000 Aarhus
  +45 86 19 72 15
  www.Publico.dk 
  Hejsa@Publico.dk

  Du modtager denne e-mail, fordi du er sød.

  Vælg selv, hvilke e-mails du vil modtage fra Publico
  Afmeld e-mails fra Publico  

   Like       

    Tweet       

    Del       

    Videresend