Kernefortælling: tre gode øvelser, når I skal have hul på arbejdet.

De fleste organisationer ved godt, det er en god ide at have en kernefortælling. Udfordringen er dog ofte, hvordan man helt konkret får sat ord på virksomhedens eksistensberettigelse.

I skabelonen har vi samlet tre gode øvelser, der kan hjælpe jer med at få hul på arbejdet. I blogindlægget kan du læse, hvordan øvelserne skal gribes an.

Øvelserne giver et godt udgangspunkt, når I skal formulere, hvilken værdi I skaber for jeres kunder, og hvorfor I eksisterer. Spørgsmål, der kan være svære at konkretisere, men som er væsentlige at få krystalliseret, inden kernefortællingen skal nedfældes.

Det du får i skabelonen er følgende øvelser:

  • Øvelse 1: Skriv jeres nekrolog
  • Øvelse 2: Hvis I var et forbrugerbrand
  • Øvelse 3: Kortlæg jeres værditilbud

 tre personer diskuterer kernefortællingen ved et bord

 

Du udfylder blot formularen, så kvitterer vi med skabelonen med øvelserne.


Hvis du synes, at det virker som en uoverkommelig opgave at gå i gang med din kernefortælling, så tag kontakt til os på mail: hejsa@publico.dk