Ingen billeder? Webversion

Har du tænkt over, at der bag LinkedIn-profilbilledets sirligt pressede blazer og nystrøgne skjorte er et menneske i joggingbukser og med uredt hår?

At din persona – beslutningstageren i X B2B-virksomhed – faktisk også holder fri og ligesom du pløjer Facebook- og Instagram-feedet igennem for kattevideoer, kageopskrifter og Kim Kardashian-outfits? 

It's true. Og det er værd at tænke over, når du sammensætter dit kanalmiks. Nej, vi mener ikke, at du skal poste kattevideoer, kageopskrifter eller andre ting, som hverken har noget med din virksomhed eller dit produkt at gøre. Men du bør heller ikke afskrive Facebook og Instagram som irrelevante kanaler for din B2B-markedsføring. For din målgruppe er altså her hver dag – også CEO'en fra C20-virksomheden. Og selvom hun har joggingbukser på, er hun faktisk stadig modtagelig for dit B2B-budskab, hvad enten du taler om beton, bankrådgivning eller boligforeninger.

Mere end halvdelen af danskerne bruger Facebook HVER DAG, og omkring hver femte bruger Instagram hver dag.Til sammenligning er det kun 4 procent af danskerne, der dagligt benytter LinkedIn. Bare lige for at sætte det i perspektiv.

Og hvad vil vi så sige med det, tænker du nok. Ja, først og fremmest vil vi opfordre dig til at klikke på den første og bedste knap, du støder på, når du scroller i den her mail. Den fører dig nemlig direkte til tilmeldingssiden for vores næste seminar, hvor du kan lære, hvordan B2B-virksomheder får succes med annoncering på Facebook (og Instagram). Nej, ved du hvad – du får knappen her. Ingen grund til at scrolle.

Nap en seminarstol!

Vi har faktisk også udarbejdet en fuldfed guide til, hvordan B2B-virksomheder får det bedste ud af Instagram

Er du ikke lige til SoMe i dag? Fair nok. Vi har heldigvis også puttet lidt PR-guf og SEO-snacks i posen. Find dem nederst under SoMe-bolsjerne. 

Og apropos blandet guf så har vi i Publico siden sidst budt velkommen til kommunikationskonsulenterne Karen Johanne Iversen og Dennis Christensen samt til vores nye praktikant-publicanter Line Jespersen og Lasse Lindholm Kristensen.

 

God fornøjelse

 
publico_seminar_035-1

På vores næste morgenseminar får du argumenterne for, hvorfor B2B-virksomheder bør bruge annoncekroner på Facebook (og Instagram) – og vi dykker ned i, hvordan du bedst bruger kanalen, så den skaber værdi for dit brand.

Der er stadig pladser, så skynd dig at nappe en i Aarhus 25. februar eller i København 27. februar.

Nap en seminarstol!

 

  

E-bog: Sådan bruger du Instagram til B2B-salg

Den ultimative guide til instagram for B2B-virksomheder - forside-1

Lange salgscyklusser, komplekse købsbeslutninger og nørdede dimsedutter rimer ikke just på Instagram. Men med mere end 1 milliard brugere på verdensplan og et setup, hvor man kan kommunikere direkte med sine følgere, rummer det sociale medie et stort marketing-potentiale – også for B2B-virksomheder.

Så hvordan skaber man som B2B-virksomhed eller organisation værdi for sit brand på Instagram? Det har vores digitale konsulent, Signe Sundbæk Ahler, skrevet en e-bog om! 

Hent e-bogen her

Når du skal hive highlights ud af din virksomheds ledelsesberetning eller årsrapport til en PR-historie, vælger du så at fremhæve op- eller nedturene? Og tænker du over hvilke ord, du krydrer nyheden med? Ny forskning viser, at virksomheder, der loader deres finansnyheder med for mange positive tillægsord, får mere negativ omtale. Uagtet om de finansielle resultater er gode eller mindre gode.

Her får du Publicos fifs til, hvordan du skruer ned for ananassen og styrker din troværdighed.

Læs blogindlægget her


 

5 datinghacks, der gør dine tekster SEO-venlige

SEO datinghacks-1

 

Uanset om du i øjeblikket er aktiv i datinggamet, eller du i det mindste kan huske følelsen af fugtige håndflader og lunken bourgogne, får du her svaret på, hvad fem datinghacks kan lære dig om at optimere dine tekster, så du stryger til vejrs på Google og varmer godt op under dine leads.

Sådan scorer du Google

 

 
Her er en linje tekst – den er hvid
High five for at åbne – stort kram for at klikke!
 
Kontakt Publico
  Publico Kommunikation 
  Balticagade 7
  DK 8000 Aarhus
  +45 86 19 72 15
  www.Publico.dk 
  Hejsa@Publico.dk

  Du modtager denne e-mail, fordi du er sød.

  Vælg selv, hvilke e-mails du vil modtage fra Publico
  Afmeld e-mails fra Publico  

   Like       

    Tweet       

    Del       

    Videresend