God Damn Paranoid Regulation... God Datapolitik-regulering... General Data Protection Regulations... Nej, der er sgu ikke rigtig nogen måde at gøre GDPR (EU's kommende persondataforordning) sexet. Heller ikke selvom, det jo nærmest er blevet et buzzword på linje med omnichannel, inbound, automation, og hvad de smarte bureauer ellers fyrer af sted mod sagesløse kunder.
Der er fandens meget arbejde forbundet med GDPR – lad os bare være ærlige om det. Arbejde, som kommer oveni det, du egentlig er her for at lave. Men det er faktisk ikke helt skidt, at der bliver ryddet lidt op i marketing-verdenen. For EU's kommende persondataforordning understreger nødvendigheden af at servicere din målgruppe med relevant og vel-timet content, der giver værdi frem for at forstyrre. GDPR besværliggører tvivlsomme outbound-metoder og nærmest nødvendiggører en vis form for inbound marketing. Det er godt for dig og for marketing generelt.
Vi har skrevet en – ikke udtømmende, men ganske omfattende – smøre om, hvad GDPR kommer til at betyde for marketing.
Vi har meget andet guf til dig i denne udgave af Publicos nyhedsbrev. Vi håber, du kan lide det.
God fornøjelse.
Februar-seminar: Få succes som B2B-virksomhed på LinkedIn i 2018
Vi gentager successen og inviterer dig til to timers gratis rådgivning (i plenum) om, hvad både du og din B2B-virksomhed skal gøre anderledes (eller mere af) i 2018 for at få maksimalt udbytte af LinkedIn. Ses vi på Godsbanen i Aarhus 22. februar kl. 9-11?
Lune leads til kaffen? Ny guide til inbound marketing for B2B
Vi har skrevet en bog til dig, der godt vil have lidt mere værdi ud af din content marketing-indsats. I e-bogen om inbound marketing for B2B-virksomheder får du svaret på, hvordan du ved hjælp af inbound marketing tiltrækker flere kvalificerede leads med godt indhold, lukker handlen og måler effekten.